יום שלישי, 7 ביוני 2016

ארוחת פודיז - אוכל סובב ים תיכון במושב חניאל

אחרי שפתחתי את הבלוג הזה נרשמתי גם לפורום ביקורת המסעדות בתפוז, וחלק מהביקורות שלי כאן אני מעלה בגרסה מקוצרת גם בתפוז. לפני כמה חודשים פנה אליי דרך הפורום פלוני חובב אוכל בשם דוד ואמר שהוא ראה את הבלוג שלי, קרא את הגיגיי והתרשם שאני חובב אוכל ובישול מספיק רציני כדי להיות חלק מקבוצת הפודיז שלו ושל חבריו.

הוא סיפר לי שזו קבוצה ותיקה עוד מימי פורום האוכל של אורט ושפעם בכמה חודשים הם מארגנים ארוחת פודיז בקונספט מסוים בה כל אחד מכין משהו. הארוחה הראשונה בה נכחתי הייתה ארוחה בנושא של דרום מזרח אסיה והתקיימה אצל אריה ונילי בכוכב יאיר. זה היה ב-09/04/2016. היות ועבר זמן לא אפרט מה אכלנו ואסתפק בלומר שהיה מצוין. תמונות יופיעו בסוף הרשימה למי שבכל זאת סקרן.


ארוחת פודיז בנושא סובב הים התיכון - 04/06/2016:

הלוקיישן: מושב חניאל בשרון, בואך נתניה. 
המארחים: בני הזוג רונית וגדעון ובתם גפן.
האורחים: דוד וחנה, אריה ונילי, דורון וענת, חן ואיתי, רינה ואנוכי (אין שמות משפחה כי ככה החלטתי).
הנושא: (כאמור) אוכל ים תיכוני - קצת ספרד, קצת בלקן, קצת צרפת, קצת איטליה.


אני נחתתי מברלין ערב לפני ולכן בעוונותיי לא הכנתי שום דבר מאכל והסתפקתי בהבאת מעט אלכוהול. יתוקן בארוחה הבאה. 
אז הנה מה שאכלנו. תתכוננו, יש הרבה:

לחמים:

מבחר לחמי מחמצת מעולים, לחם מיש, לחמניות ובגטים (שאור) מעשה ידיו של גדעון בעל הבית, ולחם אחד שגם טוגן בהמשך של דורון:






מנות פתיחה/מנות ראשונות/נשנושים/ממרחים:

על הלחם הרגיל או המטוגן היה אפשר למרוח למשל ממרח סקורדליה - ממרח שום ושקדים יווני ממכר של ענת ודורון.


גספצ'ו עגבניות מרענן שרקחו נילי ואריה.


עוד ממטבחם של נילי ואריה - פטריות ממולאות בגבינות ואגוזים:


ועוד משהו - בייקון ממולא גבינת עיזים. מושחת וטעים.


עוד קצת מנות קטנות. הפעם ממטבחם של חן ואיתי:
סביצ'ה אינטיאס במרק מלפפון ותפוח עם ג'לי נענע וקרם פרש. סביצ'ה טעים ומרענן של חן.


גוז'רים מצוינים (פחזניות מלוחות) עם לבנה תוצרת בית וסלסת עגבניות של איתי.



עוד קצת - 
עלי גפן ממולאים בשר ואורז ומגולגלים ביד אומן של רונית (היה גם מטבל יוגורט עיזים ונענע):


ועכשיו תתכוננו להפגזת מנות דגים...

הראשונה - של דורון וענת. סרדינים כבושים (שבעצם היו במקרה זה טרחון כבוש) בלימון, פלחי תפוז (ועוד) על לחם מטוגן עם ממרח אבוקדו ורוטב חריף, לצד סלט עשבים ירוקים טריים. אם יורשה לי - אחת המנות הטובות של הארוחה.


ממשיכים עם טריו סלמון. 3 מנות סלמון ב-3 טכניקות בישול שונות של גדעון המארח.

גרבלקס (או גרבדלקס) עם שמיר וסלק. טעים ויפה לעין (התמונה לצערי לא עושה חסד).



סביצ'ה סלמון עם סלסה של פלפלים שונים (אדום, הבנרו, חלפיניו, צ'יפוטלה), 3 סוגי עגבניות מיני, שאלוט ומיץ ליים. תיבול של ויניגרט יוזו פונזו ושמן זית. גם תירס נכח שם.



ואולי הכוכב מבין השלושה (לפחות לטעמי): סלמון סו-ויד עם איולי home made, תפוחי אדמה ועשבי תיבול. סלמון שבזכות הבישול בוואקום של גדעון ממש נמס בפה.



זה לא הכל. 
אחרי כל-כך הרבה דגים צריך לחזור קצת לבשרים.
הנה מגיעה מוסקת חצילים ובשר של נילי טובה ומנחמת (לא שהיינו צריכים ניחומים בארוחה הזו).


ולבסוף -
מנת קופרודוקציה של דוד ורינה כשגם אני עזרתי בהכנתה בפועל: אינוולטיני עגל (שייטל דקיק) במילוי פרושוטו ופרמזן, ברוטב שמנת, פלאמבה ברנדי ועשבי תיבול.

הנה סיפור המנה בתמונות:

שמן זית לטיגון - יש.


מחבת כבדה לסגירה הראשונית - יש.


אני שורף את המטבח:





רוטב קרמי ומושחת - יש.


וככה זה נראה בצלחת ההגשה:





עד כאן מנות מלוחות. והנה המתוקים. אין לי מושג איך נשאר מקום, אב נשאר.

באבא או-רום (Baba au rhum - מעין סברינה) עם קרם שנטילי, דודבדנים טריים וריבת דובדבנים תוצרת בית של איתי וחן.



פחזניות במילוי מסקרפונה (אם איני טועה) ורוטב שוקולד של רינה.


פחזניות מצוינות במילוי גנאש שוקולד לבן, דובדבן במי זהר ופיסטוקים מקורמלים של רינה.



לזכותם של כל הקינוחים: הם לא היו מאד מתוקים כמו שבצקים מהסוג הזה עלולים להיות ועל כך שאפו לאופים.
היו גם גלידת בננה וגלידת שקדים של גדעון. לצערי הן לא זכו לצילום ועימן הסליחה.
טריו הקינוחים על הצלחת שלי:


את כל האוכל הנ"ל ליוו כמה וכמה וכמה בקבוקי יין.
בין היתר יינות ישראליים אדומים ולבנים משובחים תוצרת יקב הבוטיק הביתי של דורון (יקב Red Boat).
נכחו גם יין לבן מסרדיניה - וורנאצ'ה (יבוא של אריה ונילי מטיולם הטרי בסרדיניה), מספר יינות גרמניים (לא ים תיכון אבל בכל זאת חזרתי מברלין) ועוד.



נדמה לי שזה הכל. 
אני מקווה שלא שכחתי שום דבר ושכל הקרדיטים ניתנו. אם שכחתי - אפשר להגיב כאן ולתקן תיקונים.

היה תענוג. אירוח למופת, אוכל נהדר בכמויות מסחריות, יינות משובחים וחברה מצוינת. 
הארוחה הבאה בעוד כחודשיים - ארוחה בסימן הקיץ הלוהט - ארוחת מנות על הקרח. יהיה מעניין.



אלה תמונות נבחרות מהארוחה הקודמת (האסייתית) שבה נכחתי, בלי פרטים - רק תמונות - ככה שתתרשמו:
















תגובה 1: