יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

Fishop - דוכן דגים ופירות ים ו- Fishbar - בר דגים ופירות ים

חנות הדגים Fishop ובר הדגים Fishbar נפתחו לא מזמן בשרונה מרקט בתל אביב.


השותפים הם המסעדן הראל בלו (בעלי המסעדות סיטארה וברנז'ה) ואודי בכור מחנות הדגים הותיקה "זיקו דגים".
בשרונה מרקט יש 2 דוכנים נפרדים שאינם צמודים זה לזה:
Fishop - חנות/דוכן דגים ופירות ים טריים, שבה אפשר למצוא דגי ים תיכון טריים לצד פירות ים מיובאים חיים, צדפות וחומרי גלם לבישול.
Fishbar - לא רחוק מהחנות שוכן בר הדגים שבו יש מנות של אותם דגים ופירות ים. אפשר לשבת ולנשנש על הבר או לקחת בטייקאוויי.

את הפיש-בר עדיין לא יצא לי לנסות. את ה- Fishop יצא לי לנסות ביום ו' האחרון ומהניסיון הראשון יצאתי מבסוט לאללה. גם מטיב הסחורה שניסיתי וגם מהמיקום המצוין עבורי בזכות ההגעה הקלה והקצרה לשרונה מגבעתיים ביתי.
(לא עוד נסיעה לשוק הכרמל או לנמל ליפו).

הדוכן נראה כמו שדוכן דגים ופירות ים טריים מודרני צריך להיראות ומזכיר דוכנים דומים שראיתי בשווקי אוכל באירופה, דוגמת הבוקרייה בברצלונה. הסחורה נראית איכותית וטרייה. הדגים והשרצים מסודרים יפה ומונחים על גבי קוביות קרח. יש מבחר נהדר של דגים ופירות ים טריים - לא רק קלמרי, שרימפס ומולים, אלא גם סקאלופס, אויסטרים, סרטנים, תמנונים ואפילו לובסטרים. 

המחירים מחושבים לפי עלות ל- 100 גרם חומר גלם. הם כמובן יקרים, אבל נדמה לי שלא יקרים יותר מחנויות דגים טריים איכותיות אחרות בתל אביב. גם חנות הדגים השכונתית הטובה שלי בגבעתיים (דידי דג) יקרה למדי. אין מה לעשות דגים טריים זה עסק יקר.
מחירים לדוגמא לפני פילוט: לברק - 13 ש"ח ל-100 גרם, דניס - 9 ש"ח ל-100 גרם (16 ש"ח לפילה נקי ל-100 גרם), פילה סלמון -11 ש"ח ל-100 גרם, פילה טונה אדומה - 25 ש"ח ל-100 גרם, שרימפס קריסטל (ג'מבו) - 23 ש"ח ל-100 גרם, קלמרי טרי - 15 ש"ח ל-100 גרם, סקאלופס - 27 ש"ח ל-100 גרם, סרטן כחול - 9 ש"ח ל-100 גרם ועוד.






כשרכשתי את שרציי הציעו לי לקחת פילטים מוכנים שנפרסו בבוקר, אבל אני העדפתי לקבל פילטים על המקום ולכן חיכיתי כמה דקות בסבלנות. יש לציין שהיו לא מעט אנשים בדוכן בשעה 11:00 בבוקר, אבל השירות היה יעיל, זריז וטוב.
קניתי לברק טרי (גדול יחסית) שפילטו לי יפה ובמקצועיות (לא נותרה עצם אחת) וגם 4 סקאלופס טריות וגדולות יחסית.
הדגים נעטפו ונארזו היטב, עם נייר סופג ריחות, ניילון נצמד והונחו בשקית עם קוביות קרח כדי לשמור על הטריות. משקיעים כאן. כמו שצריך. 



וזו התוצאה הסופית שהכנתי בשישי בערב בארוחת פינוק לאמאשלי ולי:


סקאלופס צרובות ברוטב מיסו, תפוזים, חמאה חומה, שמן שומשום, טוגראשי ומעט צ'ילי חריף.



פילה לברק אפוי באותו רוטב, עם גרידת תפוז, לצד פירה תפו"א וכרובית.




והנה כמובטח -


ביקור חוזר ב- Fishbar:

ביום חמישי האחרון עשיתי סיבוב קצר בשרונה מרקט אחרי העבודה ובסביבות 19:30 חשתי רעב מה. ויתרתי על ההמולה בביירן ובשגב קונספט והתיישבתי על הבר של Fishbar לבדוק אם החבר'ה שם מטפלים יפה בסחורה המשובחת של החנות.
הבר הוא בר מרובע שנבנה סביב מטבח. הדוכן כאמור אינו צמוד לחנות. בין החנות לבר יש את דוכן הסושי של Ze-Sushi.



התפריט כצפוי הוא על טהרת חומרי הגלם של החנות. זה נראה תפריט מאד פשוט, שמנסה להוציא את המיטב מחומרי הגלם. מסעדת שוק של דגים, כמו שמסעדה כזו צריכה להיות. את היצירתיות, הצלחות והעיצובים צריך לשמור למסעדות שף.
יש מנות דגים קרות (דגים נאים או כבושים): כמו אויסטרים על הקרח (30 ש"ח ליחידה), צלחת דגים כבושים (53 ש"ח), גרבדלקס (45 ש"ח), קרפצ'יו דג ים עם לובייה (49 ש"ח), טרטר טונה (49 ש"ח) ועוד.
יש מנות חמות כמו: פיש אנד צ'יפס (44 ש"ח), כריך קציצות דגים ברוטב חריימה (52 ש"ח). אלה הזולות.
בין היקרות יותר: מולים ביין לבן (89 ש"ח), שיפוד מוסר ים עם ירקות צלויים וציזיקי (105) ש"ח, טליאטלה פירות ים (78 ש"ח), ריזוטו עגבניות ופירות ים חריף (82 ש"ח).
יש מנות על הפלנצ'ה - שרימפס קריסטל (38 ש"ח ל-100 גרם), ברבוניות מטוגנות (38 ש"ח) ועוד.

אני הסתפקתי בארוחת ערב קלילה והזמנתי את אחת המנות היותר פשוטות - אבל קלאסיות: פיש אנד צ'יפס.
הפיש במקרה זה היה מליטות. הן צופו בבלילה טובה וטוגנו בשמן עמוק. הצ'יפס הוא צ'יפס דק, מקדונלד'ס סטייל. אני מעריך שזה צ'יפס תעשייתי. כך או כך מאד נהניתי מהמנה. הדג היה מצוין. טרי, טעים, קראנצ'י בחוץ ורך בפנים. המנה נדיבה. לצד המנה הוגש איולי לימון טעים. הצ'יפס היה טוב למדי, דק ופריך. גם הדג וגם הצ'יפס למרות שטוגנו, לא היו מלאי שמן. זה מראה שהטיגון היה בדיוק כמו שצריך - בטמפרטורת השמן הנכונה, ושעשו עבודה טובה בספיגת עודפי השמן.


בסה"כ נראה שיש כאן אחלה אופציה בתוך המולת שרונה מרקט, לארוחת דגים פשוטה וטובה, שנשענת על חומרי גלם טובים מאד.





ביקור חוזר אקראי משבוע שעבר (20/11):

קפצתי ביום שישי בצהריים. סביבות 12:30. הזמנתי כריך קציצות דגים עם רוטב חריימה וטחינה בחלה.
52 ש"ח זה עלה אם זכור לי נכון.
הסה"כ טעים. קציצות טעימות, אבל יחסית מאד מוצקות ודחוסות, ולכן העובדה ששמים אותן בתוך פרוסות חלה מקשה מאד על האכילה. לא פשוט לאחוז בפרוסות החלה הנוטפות רוטב בשתי ידיים ולאכול. בעצם לא פשוט זה אנדרסטייטמנט - זה בלתי אפשרי. נוצר עסק מלכלכך ומעצבן. המלצתי לחבר'ה שם שיחליפו לחם, כי העסק לא נוח להתעסקות. יש מנה דומה של קציצות דגים בצלחת שמוגשת עם חלה בצד. קצת יותר יקרה. כנראה שהיא העדיפה כרגע...

והנה ברוסקטה עם טונה צרובה. טעים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה