יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

מסעדת 25M ה-sidekick של Meatmarket בשוק הכרמל (וגם קצת על עראיס במתחם שרונה)

25M - מסעדת השוק של Meatmarket

ערב ויסקי ובשר ב-M25:

אנשי Meatmarket פתחו במהלך חודש יוני 2015 מסעדת בשרים צמודה לאיטליז המשובח, בסימטת הכרמל 30. לשותפים ירון קסטנבוים ויניב בר-נור חבר השף יונתן בורוביץ (אקס קפה 48 החביב). המסעדה - M25 פתוחה כל יום עד 17:00 ויומיים בשבוע (ימים ג' ו-ד') היא פתוחה עד 23:00 ויש בה אז ערבי קונספט של בשרים מעושנים וחלקי פנים.



לעתים מארגנים החבר'ה ערבי ספיישל מיוחדים, וכזה הם אירגנו ביום ב' האחרון (20.7), בשעה 20:00. ערב ויסקי ובשר בשיתוף עם חברת "הכרם", יבואני מותגי ויסקי משובחים רבים (גלנפידיך, בלויני ועוד). 

המסעדה היא כמובן מסעדת בשרים שבתפריט הרגיל היומיומי שלה אפשר לראות מנות כמו: 
שווארמת מעושנים, עראייס במילוי בשר טלה, לשון בקר, קבב, נתחי סטייק מינוט ועוד.

המיקום שלה הוא במעין האנגר בשוק הכרמל שבתוכו יש סידור פשוט של שולחנות וגריל גדול. מאד פשוט וגולמי. מסעדת בשרים נטו. לשבת, לשתות ולאכול הרבה בשר, בצורה הכי basic שיש.

ערב הויסקי עלה 320 ש"ח לאדם. הוא כלל את כל זה:

טעימה של 6 מותגי ויסקי איכותי מהסינגל מאלטים: אוכנטושן 12, בלויני 12 דאבל ווד, בלויני 17 דאבל ווד, באומור 15 וימאזאקי 12 היפני.
בלנד מאלט: Monkey Shoulder נמזג חופשי במהלך הערב, וגם כוסיות מהסינגלמאלטים לפי הזמנה וצורך נמזגו. אני אישית חולה על מעושנים ולכן הבאומור 15 עשה את העבודה נפלא.

הרצאה על ויסקי וסינגל מאלטים של גל יניב מנהל ההדרכה והתוכן של חברת הכרם, שהוא באמת אדם שמבין המון בויסקי ובאלכוהול בכלל.

וכמובן מבחר בשרים ומנות ממטבח המסעדה, בין היתר: לשון, שייטל, ברוסקטה עם פירורי בשר בתור סיפתח. בהמשך היו נתחי מינוט צרובים (שייטל, פיקניה, נתח קצבים), תוספות שונות כמו סלט עגבניות וטחינה, סלט ירוקים בויניגרט לימון וחרדל, תפוחי אדמה אפויים, שעועית ירוקה ולקינוח מוס שוקולד "שובר קריז".

היה מהנה, מעניין, טעים מאד ומשכר. חובבי בשר וויסקי - הנאתכם מובטחת.






עוד ערב ספיישל ב-25M: אסף דוקטור מתארח אצל קסטנבוים, בורוביץ & co...

ב-09/11/2016 נערכה ארוחת ספיישל ב-25M בה התארח השף אסף דוקטור ממסעדות דוק והאחים המוצלחות. סיבה טובה לחזור למקום. הזמנתי מבעוד מועד מקום ל-4 אנשים לשעה 21:30. המקום היה מלא לגמרי ואנחנו ישבנו בחצר שמאז הפעם הקודמת שלי כאן סודרה נחמד וקיבלה צורה. בהחלט היה נעים לשבת שם. אפילו המעשנים הבודדים היו אדיבים והתרחקו.


תחילה הזמנו כוסות יין. בניסיון להתאושש מבחירתו הטרייה של טראמפ לנשיאות השקנו לחיים ובהצלחה לכולנו, תוך תקווה שזה לא באמת the end of the world as we now it כמאמר שירם המצוין של R.E.M.

לצד התפריט הרגיל (חדי העין יבחינו בו על הקיר) היו מנות ספיישל של הדוקטור ששורבטו בטוש על שקית נייר חומה.
מה שנקרא - השקעה במיתוג...



המנות שחלקנו:

לשון בקר. 38 ש"ח. מנה רגילה של 25M. תענוג. זו בקלות אחת ממנות הלשון הכי מענגות שיש במחוזותינו. בשר איכותי שנמס בפה עם אחלה חזרת ואחלה חרדל שמגיעים בצד ועושים את העבודה.


סלט ירוקים נאים, טרטר כף, זעתר ולימון. מנה ממטבחו של אסף דוקטור. 38 ש"ח. מנה נהדרת. סלט ירוקים מרענן ולימוני עם טרטר פשוט נהדר. מנה ששופעת טריות ורעננות בדיוק כמו שאפשר לקוות לקבל במסעדת שוק.


מלפוף ממולא פריקי, בשר עגל, רכז רימונים, עשבים ויוגורט. עוד מנה של הדוקטור. 44 ש"ח. עוד מנה פשוט מצוינת. טעים טעים. תיבול מעולה.


מוח עגל. מנה נוספת של 25M. עלותה 38 ש"ח. אני מת על מוח וציפיתי לגדולות ונצורות מהמוח של 25M. לצערי הוא היה די בינוני וסתמי. המוח היה רך ונימוח וברור שבושל כמו שצריך, אבל הוא היה די אנמי בטעמיו. רסק העגבניות שליווה את המוח היה פשוט וטוב למדי אבל גם הוא יכול להיות מעניין יותר. בקיצור - אפשר יותר.


בתפריט ספיישל מדוק חייבים כמובן את מנת הדגל: הקולרבי האפוי בפחם עם גבינת המאירי, טימין צעיר ופרג. 33 ש"ח. אין מה לומר. מנת ירק מעולה. מנה שעושה חסד עם ירק לא מעניין במיוחד (קולרבי) ועם גבינה סופר אוברייטד (בעיניי) - המאירי. הרוטב שלה פשוט מענג.


שתי מנות נוספות נאכלו ולא צולמו.
העראיס המפורסם של 25M שכהרגלו היה טעים מאד. אחלה חטיף. 48 ש"ח. הגיע יחד עם סלט העגבניות והטחינה המוצלח.
ויחד אתה - מנה נוספת מהתפריט המיוחד: קציצות בקר בתבשיל תרד טורקי, הל ולימון. עוד מנה שמדגימה היטב את היד המעולה של אסף דוקטור בכל מה שקשור לתיבול. מנה פשוטה שתובלה מושלם.

אחרי שסיימנו את הנ"ל החלטנו להתחזר ולהזמין עוד מנה ממנות הדגל של 25M - שווארמת המעושנים. 58 ש"ח. אכלתי אותה כבר פעמיים בעבר והיא הייתה טובה מאד. הפעם הזו היא הייתה אפילו טובה יותר. פשוט מענגת. השווארמה הכי טובה שיצא לי לאכול בתקופה האחרונה.

יחד עם כוס יין לכל אחד (יין זול יחסית - 20 ומשהו עד 30 ומשהו ש"ח לכוס) שילמנו משהו כמו 427 ש"ח (פלוס מינוס) משתלמים ביותר ויצאנו מפוצצים. היה פשוט אחלה ערב. חוץ ממנה אחת בינונית, שאר המנות היו מצוינות פלוס. בקיצור - לכו ל-25M, לכו לדוק ולאחים, ולא תצטערו, וכשיש ארוחה משותפת נוספת - רוצו.


ועוד משהו ממש חדש בחסות מיטמרקט...

מסעדת עראיס (Arais) מבית מיטמרקט (*) במתחם שרונה מרקט:

מסעדת/בר בשר חדשה מהניילונים. נפתחה ממש לפני כמה ימים במסגרת השקת שוק שרונה מרקט המאד מרשים במתחם שרונה בתל אביב.
המסעדה ממוקמת בחלקו החיצוני של המבנה של שרונה מרקט, בצד הפונה למתחם שרונה עצמו. היא יושבת צמוד לפושון, מותג המאפים והמעדנים הפריזאי המפונפן שעשה עלייה לארץ ונחת בשרונה מרקט. אני מניח שהמיקום האסטרטגי הוא הרבה בזכות העובדה שירון קסטנבוים מבעלי מיטמרקט הוא גם היועץ הקולינרי של שרונה מרקט...




המסעדה מציעה מספר מנות של מיטמרקט שקיימות גם ב-25M בשוק הכרמל. בין השאר - שווארמת מעושנים, קבב השוק, נתחי סטייק פריים לפי משקל, עראיס (כיסון בצק קראנצ'י ממולא בבשר טלה) ועוד כמה נשנושים קטנים, לצד בירות מהחבית ובבקבוק ואלכוהולים נוספים.


אני קפצתי לעראיס ביום חמישי בערב, "על הדרך", בסביבות שעה 19:00 לנשנוש ערב זריז. הגעתי אחרי סיבוב בין הדוכנים השונים במתחם המרקט שבפנים ומעט קניות.
לא היה עדיין שלט מסודר של המסעדה ואם לא הייתי מוודא שזה המקום כנראה הייתי מפספס. גם תפריט המנות היה כתוב בכתב יד ונתלה מעל הבר. כמו שכתבתי - חדש מהניילונים... עדיין לא מאורגנים עד הסוף...

ישבתי בפנים על הבר והזמנתי בקבוק ויינשטפן ומנת שווארמת מעושנים. היו כמה חבר'ה שישבו בחוץ וב-1/2 שעה שישבתי המקום לא ממש התמלא.
מנת השווארמה הזו היא מצוינת. עונד לאוהבי בשר מעושן. נתחים קטנים של בשר, בעיקר בקר ומעט טלה, מעושנים (כל הלילה) ואח"כ מוקפצים קלות על הפלאנצ'ה. הבשר - בכמות מאד נדיבה ומתובל מעולה, מוכנס לפיתה עם עגבניות קצוצות, קצת חריף, טחינה ומעין איולי פיקנטי וטעים של לימון כבוש ושום. התוצאה - טעימה ביותר ובהחלט משביעה. קיבלתי גם כמה פרוסות תפוח אדמה אפוי ליד. העלות - 51 ש"ח שלמרות נדיבות המנה ואיכותה - היא מעט מוגזמת בעיניי. גם 45-46 ש"ח יכולים להספיק. בכל זאת - זה פיתה עם משהו ולא יותר...




כך או כך - זה טעים מאד ונראה שזה אחלה מקום לאוהבי בשר שבא להם נשנושי בשר איכותיים זריזים (ולא זולים) לצד בירה צוננת. כמובן שאפשר לקפוץ עד שוק הכרמל ולאכול את המנות הללו במסעדת 25M עצמה ולחוות את אווירת השוק כהלכתה, אבל לנקיים ולמפונקים זו כנראה תהיה אופציה עדיפה. לי חבל שלא פתחו בשרונה מרקט איטליז נוסף של מיטמרקט. זה היה חוסך לי את הנסיעה המעצבנת ואת הצפיפות של שוק הכרמל בימי שישי...

וזה התור בפושון הסמוכה... עראיס יושבת שמאלה מפושון...

והנה מחטף צהריים זריז בעראיס מיום א' (9 לאוגוסט): 
כמו שאפשר לראות יש כבר שלט בכניסה...


רציתי לשבת לאכול בדוכן של ביירן מרקט אבל לא היה מקום ולכן נכנסתי שוב לעראיס.
הזמנתי את מנת העראיס: פיתה ממולאת בבשר טלה קצוץ, אפויה בטאבון ומוגשת עם טחינה, סלט עגבניות פיקנטי ורוטב/ממרח של לימון כבוש ושום. 51 ש"ח לצלחת כזו. כמו שווארמת המעושנים זה לא זול, ויכול להיות מתומחר בקצת פחות. אבל זה מאד טעים. הפיתה קראנצ'ית. המילוי מעולה ולא יבש כמו שיכול להיות. הסלט והטחינה הם תוספת אידיאלית למנה. אחלה.






(*) למיטב הבנתי עראיס פועלת כיום בנפרד מקבוצת Meatmarket. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה