יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

אין joy בנובה joya הרצליה

נובה ג'ויה - Nova Joya היא מסעדה איטלקית בעלת 3 סניפים. 2 בתל אביב ואחד בהרצליה פיתוח.
בסניף ההרצלייני ישבתי לא מעט פעמים בעסקיות צהריים שלרוב היו לא רעות. לפעמים אפילו טובות. עסקית הוגנת של מנה ראשונה, עיקרית, שתייה ופוקצ'ה אישית קטנה במחיר המנה העיקרית. מחירי הפסטות הם סביב ה-60-65 ש"ח. ברוב המקרים הפסטות היו טובות למדי ובושלו כמו שצריך (אל דנטה וכאלה).

בפעמיים האחרונות שישבתי במסעדה, האחרונה הייתה היום, חלה הידרדרות משמעותית באיכות.

הפעם הראשונה הייתה לפני כחודש:

הזמנתי לעיקרית את הטוטרטליני ערמונים: פסטה ממולאת עם קרם ערמונים ברוטב חמאה וחזה אווז שמוגש על קרם ארטישוק ירושלמי עם עירית קצוצה ופרמג'אנו. נשמע טעים נכון?
שאלתי את המלצרית במפורש אם יש קרם ארטישוק ירושלמי במנה של אותו יום, היות וזו תוספת שמוגשת רק בעונה. היא אישרה שיש, ולכן גם בזכות זה הזמנתי את המנה. בפועל במנה שקיבלתי הייתה אולי כף של קרם שאני לא הרגשתי בו טעמי ארטישוק ירושלמי. היות ואני חולה על ארטישוק ירושלמי ומכיר מצוין את טעמיו הדומיננטיים אני יכול להעריך שהייתה שם כמות מזערית ממנו, עד כדי כך מזערית שהיא לא הורגשה כלל, וכאמור יש לו טעם דומיננטי מספיק כדי שגם אם הכמות קטנה היא תורגש.
בפעם הזו אכלתי את המנה כי היא הייתה סבירה אבל כן הערתי על עניין הארטישוק. מנהל המשמרת התנצל ואמר שכך מוגשת המנה תמיד. בשביל מנה של 68 ש"ח אני מצפה ליותר.

היום חזרתי לעסקית נוספת.
מה לעשות, התחשק לי פסטה.

קיבלתי את הפוקצ'ה ואת הסלט של המנה הראשונה. הכל היה תקין.

הזמנתי לעיקרית את הגרגנלי חצילים ובשר: סוג פסטה מסולסלת עם רוטב ראגו (בשר), עגבניות, חצילים ופרמג'אנו. מנה של 63 ש"ח שכבר אכלתי בעבר והייתה טעימה.

קיבלתי את המנה. טעמתי ביס מהפסטה והיא הייתה רופסת ורכה. מבושלת הרבה מעבר למידה הרצויה. אני לא ממהר להחזיר מנות. ודאי לא בעסקית צהריים שהיא קצובה בזמן. אם זה סביר אני אוכל. במקרה זה זו הייתה מנה פשוט רעה. פסטה חובבנית שנראה שהפסטה עצמה בושלה מראש הרבה יותר זמן מהנדרש ועמדה בצד.

החזרתי את המנה והזמנתי חדשה זהה במקום. אמרתי למלצרית שידאגו להכין הפעם פסטה בדרגת אל-דנטה כמו שצריך...
אחרי 18 דקות המתנה ביקשתי מהאחראי לראות מה קורה עם המנה שלי. הוא אמר שהיא בדרך כי הם מכינים פסטה חדשה במים חדשים, כדי להבטיח שזה יצא אל-דנטה. זה משפט שיצא ממנו. מוזר בהתחשב בכך שלבשל פסטה לדרגה הרצויה אמור להיות דבר סטנדרטי וטריוויאלי בכל מסעדה איטלקית. (בינינו - בכל מטבח ביתי).

טוב. אחרי 2-3 דקות הגיעה המנה החדשה. למרבה ההפתעה גם הפסטה החדשה הגיעה over done לחלוטין. כאילו הם לקחו את המנה מקודם וחיממו אותה במיקרוגל. טעמתי כף אחת והספיק לי. החזרתי גם את המנה הזו. ביקשתי חשבון והמלצרית התנצלה ואמרה שאני לא מחויב על כלום. ניסו לשכנע אותי להישאר ולקבל מנה נוספת או ב- takeaway, אבל שרפתי שם כבר 50 דקות והספיק לי.

דיברתי בכל זאת עם מנהל המשמרת ושאלתי איך יכול להיות שאחרי שהתלוננתי תלונה מוצדקת על דרגת עשייה של פסטה, חיכיתי 20 דקות למנה חדשה במהלכן הובטח לי שהמנה החדשה תצא כמו שצריך, קיבלתי שוב מנה over cooked בדיוק כמו הראשונה. אותן טעויות בדיוק. הוא אמנם התנצל אבל אמר שזו הדרגה הרגילה של הטבח שלהם. זה הסטנדרט. אמרתי לו שזה לא הסטנדרט הרגיל כיוון שאכלתי אצלם פסטה בכמה וכמה מקרים ותמיד היא הייתה סבירה פלוס, ומבושלת כמו שצריך, ושאם זה הסטנדרט כרגע מצבם לא טוב.

יצאתי מבואס. נכון שלא חוייבתי, אבל יצאתי רעב אחרי ששרפתי את כל זמן ארוחת הצהריים שלי בהמתנה למנת פסטה פשוטה שהציפייה היחידה שלי ממנה שתהיה ברמה סבירה. אם הסטנדרט של המקום הוא פסטה רכה ורופסת, אז לחובבי פסטות כנראה שאין מה לחפש שם היום. וחבל, כיוון שזה כן היה מקום סביר בעבר.

נראה שצריך לשלוח את הטבח במקום שילמד להכין פסטה כמו שצריך. על חבילת הפסטה יש הוראות בישול די ברורות, אבל אולי זה לא מספיק במקרה הזה. מצד שני כשאני חושב על זה אולי חבל על הזמן, גם ככה יכולת הלמידה והסקת המסקנות אצלו כנראה לא משהו. או שהוא סתם זורק ז'.

אל דנטה - מה כבר ביקשתי???

בקיצור - כנראה שאין היום יותר joy ב- Joya או במילים אחרות אוי ואבויה - נובה ג'ויה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה