יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

מסעדת מוזה בהר - ביסטרו צרפתי במושב שורש

הגיע הזמן למשהו מחוץ לאיזור חיוג 03 או 09.

מסעדת מוזה בהר היא מסעדת ביסטרו שף צרפתית על צלע הר במושב שורש בהרי ירושלים.

המסעדה נפתחה מתישהו בסתיו 2013. הבעלים הם בני זוג ששם משפחתם ארמוזה ואני מניח שהשם הוא משחק מילים עם שמם. השף לפי הפרסומים שהיו הוא אחד בשם קובי קטני שלפני כן פעל כ-10 שנים במסעדות באוסטרליה. 

הגענו לחגוג לאחי הגדול יומולדת 54 בשישי בערב. היינו 8 אנשים. הזמנו מקום לשעה 19:00 וכשהגענו במזג האוויר הגשום שהיה, היינו הראשונים. לאט לאט המקום התמלא וכשיצאנו לקראת 21:00 היה מלא כמעט לגמרי.

המסעדה שוכנת כאמור על צלע הר והנוף עליו היא משקיפה הוא בהחלט משובב עיניים, לכן אני מניח שלהגיע לכאן לארוחת בוקר או צהריים, נותן אפקט שונה לגמרי.
יש מבנה מרכזי גדול עם תקרה גבוהה דמויית אוהל גדול ויש מרפסת חיצונית. את המסעדה מקיפים קירות זכוכית שנותנים תמונה פנורמית מרשימה מכל הסביבה. בלילה כאמור זה מאבד מהרושם. 
אנחנו ישבנו בשולחן עץ אובאלי גדול ולא שגרתי שבעיניי הוא מגניב בהחלט.



האווירה במקום היא נחמדה ורגועה, כיאה למסעדה שלא נמצאת בעיר הגדולה. היות והגענו ראשונים זכינו לשירות יעיל ומתוקתק. אין לי מושג מה קורה במסעדה כשיש לחץ של הזמנות. המלצר ששירת אותנו היה נחמד מאד, אם כי לא שלט לגמרי ב"אותיות הקטנות" שבתפריט. 

ומה עם האוכל עצמו? 

תפריט הערב נראה מאד מוקפד ואיכותי. שימוש בחומרי גלם כמו פירות ים טריים, דגי ים טריים, נתחי בשר בקר מובחרים. 
תפריט יומרני למדי על הנייר. 
מחירי הראשונות הם סביב 40-50 ש"ח. יש מנה אחת שמגיעה ל-59 ש"ח (סלט סרטנים קר).
מחירי העיקריות הם מ-64 ש"ח (רביולי כרשה צמחוני) הזול ביותר, עד 134 ש"ח לפילה מיניון, 139 ש"ח לדג היום, ו-169 ש"ח לקוט דה-בף (500 גרם של Rib-eye סטייק).
הקינוחים הם סביב 40-45 ש"ח. 
יש תפריט אלכוהול ויינות רציני ומגוון למדי, כולל מבחר יפה של יינות מקומיים שאני תמיד בעדם.
בקיצור - עלויות של מסעדת שף תל אביבית לא זולה. אולי לא רפאל, מסה, כתית או שילה, אבל גם לא מאד רחוק.
יומרני למדי כבר אמרתי.

אז מה אנחנו ניסינו?

הזמנו כמה מנות ראשונות ל- sharing:

סלמון כבוש בהדרים וערק, עם קרם חזרת, מריחת שום שחור, צלפים וסלק. מנה של 44 ש"ח. מנה טובה. השקעה ניכרת גם בעיצוב המנה. הסלמון היה טוב. קרם החזרת שהיה אמור להקפיץ את כל המנה היה קצת אנמי. סך הכל נחמד ביותר.


קרפצ'יו פילה בקר. עם ערמונים, סלק ופרמז'ן. 46 ש"ח. מנה טובה. הערמונים לא ממש הורגשו. 

חציל קלוי. עם יוגורט יווני, צנוברים, שום קונפי וחול סומק. 39 ש"ח. יופי של מנה. הצליחו לספק עניין במנה שחוקה למדי. מפתיע בהחלט.


סלט פפרדלה: סלט עגבניות ארלום ופסטת פפרדלה (אולי צריך לכתוב הרלום. זן של עגבניה אורגנית כלשהי), עם צנוברים, מוצרלה ומבחנת קונסומה עגבניה. 49 ש"ח.
(קונסומה עגבניות זה בעיקרון עגבניות שטוחנים, מנקזים את המיץ שלהן בעזרת חיתול בד, מצמצמים עד לקבלת נוזל שקוף עם טעם מודגש של עגבניה).
מנה לא טובה. מעוצבת לעילא אבל משעממת ואנמית מבחינת הטעם. המבחנה מגניבה אבל הקונסומה עגבניות לא הוסיף טעם מיוחד. הייתי משדרג עם גבינה יותר מעניינת ממוצרלה. אפילו מוצרלה מעושנת.



סלט עדשים שחורות. עם נענע, מנגולד, כוסברה, לימון ושום, שקדים מעושנים וטחינה "אל-ארז". 42 ש"ח. גם מנה טובה. בדיוק מה שנדרש מסלט עדשים. טעימה ומרעננת.

ואז עוד מנה עיקרית לכל אחד:

8 אנשים = 8 מנות:
2 סטייק אופאהב (כך בתפריט. שכחתי לשאול מה משמעות המילה) - סינטה עם פירה תפו"א מעושן. 122 ש"ח למנה.
1 סטייק דקה - אנטריקוט עם צ'יפס הבית. 109 ש"ח.
1 לחי עגל - ביין פורט ושזיפים עם קרם כרובית. 78 ש"ח.
1 פטוצ'יני ים - פסטת פירות ים, יין לבן ושמנת. 79 ש"ח.
3 דג היום שהיה פילה פלמידה עם ניוקי. 119 ש"ח.

המנה שאני אכלתי הייתה סטייק הסינטה ככתוב בתפריט: 300 גרם של סינטה מובחרת, פירה תפו"א מעושן ורוטב פלפל.
נתח הסינטה הוגש כשהוא פרוס לרוחבו ל- 5-6 נתחים. דרגת העשייה הייתה טובה מאד. כמו שביקשתי: מדיום נוטה למדיום-רייר. הבשר היה נראה מצוין, אבל האיכות שלו בפועל לא הייתה מדהימה. לא מהנתחים שנחתכים בקלות בזכות טריותם. הטעם היה אנמי למדי והיה חסר תיבול בסטייק שגם פלפול והמלחה לא הפכו אותו למשובח. סה"כ בינוני פלוס. הפירה המעושן היה טעים מאד. לא יודע מה נתן את הטעם המעושן. אני מעריך שתפוחי האדמה בושלו עם חזה אווז מעושן. רוטב הפלפל היה די אנמי גם הוא. (יין אדום עם גרגרי פלפל בצבעים שונים).



תבשיל לחי העגל שאכל אחייני אסף היה טעים מאד: לחי עגל ביין פורט ושזיפים, ציר עגל ותמרים, שהוגש על קרם כרובית וירקות שורש. תיבול טוב. בשר טעים שהיה רך מאד בזכות שעות הבישול הרבות. (לחי עגל זה בשר סיבי מאד שמחייב בישול ארוך מאד). הייתה מתיקות טובה של הרוטב והשילוב עם ירקות השורש וקרם הכרובית היה טוב. מנת בשר טובה שאפשר להכין בקלות בכל מטבח ביתי בשבתות וחגים, אבל עושה נהדר את העבודה בערב חורפי וקר.


סטייק דקה - אנטריקוט דק למדי של 200 גרם שנצרב בחמאת קפה "דה פאריז", עם רוטב יין אדום וצ'יפס הבית. טעמתי ביס. הבשר היה ט
עים מאד. עשוי מדיום כמו שצריך. התיבול היה טוב. הצ'יפס (מעין הום-פרייז) היה סביר ולא יותר. לא מספיק קראנצ'י לטעמי.

מנות הים היו די בינוניות:
הפטוצ'יני פירות ים (שרימפס, מולים וקלמרי) בשמנת ויין לבן היה סטנדרטי למדי. לא רע אבל בטח לא מדהים.
מנת דג היום הייתה מאכזבת למדי. הפלמידות היו מלוחות מידי. אני טעמתי ביס מהדג עצמו והוא היה מלוח מאד. אישית הייתי שוקל להחזיר את המנה, אבל החבר'ה שהזמינו לא עשו זאת. הניוקי שנלווה אליו היה בסדר.

קינוחים:
הזמנו 4 מהקינוחים:

קרם ברולה קלאסי ועוגית מדלן: קרם ברולה סטנדרטי וטוב. העוגיה פשוט הוגשה בצד. העלות 39 ש"ח.
הבעייה שלי עם המנה זה איך שהיא נכתבה בתפריט עם השגיאה הכה שגורה - כקרם בורלה. ממסעדת שף שמכוונת לסטנדרט גבוה למדי אני מצפה שהמינוחים בתפריט יהיו כמו שצריך.

פונדנט שוקולד (פונדט בתפריט בטעות): עוגת שוקולד חמה שבחוץ היא מוצקה ויציבה ובפנים השוקולד ממש נוזלי. היה טעים. שוקולדי, עשיר ומושחת כמו שנדרש מקינוח שוקולד. 45 ש"ח.

פאי לימון בכוס: שכבות של רפרפת לימון, פירורי עוגיות, שבבי שוקולד דולסה וגראניטה תה ירוק. טעמתי ביס. היה טעים. קינוח לימוני חמצמץ-מתקתק. מי שאוהב קינוחי לימון יהנה ממנה. 44 ש"ח.

איטון מס: קרן שנטילי (תכלס קצפת ווניל), שבבי מרנג ופירות יער, קרם אנגלייז ופרלין שקדים. 46 ש"ח. זו המנה שאני הזמנתי. טעימה מאד. לא יותר מדי מתוקה (בעיניי זה מצוין), שילוב טוב של טעמים ומרקים.



היין:
הזמנתי בקבוק יין לשולחן של היקב היחיד שלא היכרתי לפני כן:
בקבוק של 185 ש"ח של יין בשם שוהם אונקס של יקב גרוס, גליל עליון. היקב יושב בבנימינה והענבים הם מכרם מרגלית בגליל העליון. כ- 85% קברנה סוביניון ו-15% פטיט ורדו. יין נחמד מאד וטעים. ארומה טובה מאד. לא הכי עוצמתי, אבל השתלב טוב עם האוכל.
אחרי שהזמנתי את הבקבוק ניגש אליי בחור ושאל אותי אם אני זה שהזמנתי. עניתי שכן. הוא שאל אותי איך היין? עניתי שהוא נחמד מאד ושאר הלוגמים הסכימו ואמרו שהוא טוב מאד. שאלתי את האיש למה הוא שאל. הוא ענה שהוא היינן. במקרה הוא התארח באותו ערב במסעדה. הבחור חזר מבסוט לשולחנו ואני שמחתי שנתנו פידבק חיובי (שאכן הגיע לו) ולא דפקנו לו את הערב...

לסיכום.
מקום חביב מאד. מאד משתדל. ניכרות גם השקעה וגם יומרנות של בעלי המקום ליצור מסעדת שף איכותית. הביצועים, בעיקר מבחינת הטעם עצמו, לא תמיד הבריקו, אבל הסה"כ חיובי. אני חושב שהתמחור יכול להיות נמוך במעט, לפחות בחלק מהמנות.
סה"כ אופציה טובה לתושבי האיזור או לנופשים ולמבקרים באיזור, שמחפשים מסעדה לאירוע או סתם מקום טוב לשבת בו לצהריים או ערב באווירת הרי ירושלים רגועה.



עדכון מינואר 2016: באתר nana10 פירסם ניב גלבוע ביקורת טריה על המקום (שלילית למדי). מסתבר שלפחות לפי כותרת הביקורת, המסעדה כשרה עכשיו. לפי האתר שלהם הם לא פתוחים יותר בשישי בערב...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה