יום רביעי, 13 ביולי 2016

ויטרינה מול ויטרינה (לילי)

ויטרינה אבן גבירול (*) הפכה למוסד תל אביבי של אוכל רחוב, למרות שהיא קיימת רק קצת יותר מ-5 שנים. שמם של ההמבורגר, הנקניקיות ואולי יותר מכל - הצ'יפס שלהם, נישא למרחקים, ולראיה - התור הקבוע שיש בבר הקטן כל השנים הללו. למרות שפה ושם שמעתי על חריקות, במיוחד בכל הנוגע לשירות הלא נחמד והבעייתי לפרקים, המקום נשאר טרנדי ומצליח במיוחד. ממש לאחרונה (מאי 2016) נולדה אחות צעירה לויטרינה, בשם ויטרינה לילי שיושבת במיקום אסטרטגי בפינת הרחובות לילינבלום ונחלת בנימין בתל אביב.

ניצלתי את הזמן הפנוי וקפצתי לנסות לראשונה את ויטרינה לילי החדשה ולחזור גם לויטרינה המקורית.


ויטרינה אבן גבירול:

אתחיל עם האחות הבכורה (הקטנה יותר פיזית). הבר הקטן הזה שנמצא ברחוב אבן גבירול לא רחוק מכיכר רבין, נפתח בתחילת 2011 ע"י נתי מנשה כדוכן נקניקיות, אבל עם השנים דווקא ההמבורגר שלהם הפך להיות מנת הדגל ונחשב לאחד מההמבורגרים הטובים בתל אביב. כשישבתי שם הבחנתי שרוב המנות המוזמנות הן של ההמבורגרים. מיותר לציין שכולם, אבל כולם מזמינים כתוספת את הצ'יפס המפורסם ורב המוניטין.



ההמבורגר כאן מכונה באטלר. הוא עשוי מבשר אונטריב (כ-220 גרם) ומוגש בלחמנייה מתקתקה שמוגשת חצויה לשניים (דבר מצוין. אני נוהג לחצות לשניים כל המבורגר שאני אוכל. כאן חסכו לי את העבודה). בתוך הלחמנייה יש גם רוקט, רליש מלפפונים חמוץ-מתוק ובמידה והזמנתם את ההמבורגר עם גבינה, היא תכיל גם בצל מקורמל. עלות ארוחה שכוללת גם צ'יפס ושתייה קלה היא 55 ש"ח (או 60 ש"ח אם מזמינים את הצ'יזבורגר).

הזמנתי את הבאטלר הקלאסי (ללא גבינה) יחד עם הצ'יפס המתבקש. ההמבורגר עסיסי וטעים מאד. עשוי מדיום מושלם כמו שביקשתי. הרוקט נותן עוקצנות טובה ומוסיף הרבה יותר עניין מסתם עלי חסה שדוחפים לרוב ההמבורגרים הקיימים.
השתייה שאני שתיתי היא מעין לימונדת פטל וסלק. טעימה ומרעננת. קצת בריאות מה יש...

ואיך הצ'יפס? מעולה. פנטסטי. יוצא מן הכלל. שיחוק. לגמרי גונב כאן את ההצגה. אני לא מתיימר להיות מומחה גדול לצ'יפס, אבל זה של הויטרינה הוא כנראה הטוב ביותר שאכלתי כאן, לפחות בשנים האחרונות. חציו הוא מתפוח אדמה וחציו מבטטה. צ'יפס דקיק, פריך, מתובל מעולה ולא שמנוני בכלל. אפילו לא טיפת שמן. טיגון מושלם וספיגת שמן עילאית. מה שנתן לו את הפרסום הוא גרידת הלימון שמגוררת מיד אחרי שהוא יוצא מהטיגון ותיבול הפטרוזיליה היבשה. אלה מוסיפים לו טעם ורעננות נהדרים. לחלוטין שווה לבוא לויטרינה בשביל הצ'יפס הזה.


השירות שאני קיבלתי בצהריים הללו היה זריז ומתוקתק: אחרי ההזמנה חיכיתי אולי 3-4 דקות עד שהתפנה מקום וההמבורגר שלי הגיע גם הוא תוך דקות ספורות.
בקיצור. אם חשקה נפשכם בהמבורגר (או צ'יפס) ואתם באזור אבן גבירול או כיכר רבין קפצו לויטרינה. טעים שם.
(כל עוד אין תור שחורג מפרופורציה).

(*) נכון למרץ-אפריל 2017 המקום סגור. הבניין בו שכנה המסעדה עובר פינוי-בינוי או תמ"א 38 ולכן נאלצו לסגור את הסניף המקורי.


ויטרינה לילי:


הלוקיישן החדש גדול ומרווח בהרבה בהשוואה למקורי. הוא כולל כבר בר הרבה יותר גדול, לא מעט שולחנות ישיבה ותקרה גבוהה. הגעתי באמצע שבוע בסביבות 12:30 כשעדיין לא היה מלא לגמרי, אבל חיש מהר המקום התמלא ואף נוצר תור לא קטן. ככה זה כשיש הייפ סביב מקום. למזלי כשאני הגעתי קבוצה של כ-15 חיילים סיימה להזמין כך שלא הייתי צריך להמתין הרבה. למרות התור נראה שהמקום מתקתק ויעיל, וגם הממתינים לא היו צריכים לחכות זמן רב.




הפעם הזמנתי את ארוחת הצ'יזבורגר. 60 ש"ח. הבאטלר מגיע כאן עם תוספת גבינות של אמנטל ורוקפור. ללחמנייה מכניסים גם בצל מקורמל. כל העסק טעים ביותר. קשה לפשל עם בשר טוב וכאלה גבינות. הדבר היחיד שצריך לדאוג לו זה מינון סביר של הגבינות ליד הבשר (שלא יהיה יותר מדי וישתלט) ומידת עשייה כמו שצריך. בויטרינה ובויטרינה לילי יודעים את העבודה. הצ'יפס, תודה לאל, אותו צ'יפס - מושלם. גם הרטבים בצד טובים: מיונז שום, קטשופ סלק ורוטב חריף. כולם טובים, אבל הצ'יפס מספיק טוב גם בלעדיהם.

בערב אגב יש מספר אופציות נוספות של המבורגרים ומנות נוספות. בהחלט סביר שאחזור מתישהו לדגום אחת מהן (אולי דווקא נקניקיה?).




יש כאן אפילו קומה שנייה בה ממוקמים השירותים. זה הטפט המטריד למדי...


בצהריים שאני דגמתי את ויטרינה לילי היה תור של סועדים גם בה, כמו שיש תמיד בויטרינה אבן גבירול. כנראה שיש מקומות שנגזר שיהיה בהם תור ושתי הויטירנות הן מקומות כאלה. כנראה שבצדק.
כמה דקות אחרי שיצאתי מויטרינה לילי הגדושה עברתי ליד המבורגריה נחשבת וטרנדית אחרת - אמריקה בורגרס (אלנבי פינת אחד העם). זה מקום שנפתח לפני כמה חודשים וגם הוא יצר סביבו לא מעט הייפ. לפחות בצהריים ההם הוא היה ריק ברובו. כנראה שכל חובבי הבורגרים בסביבה אצים רצים לויטרינה לילי. אין ספק שזה המקום הלוהט של הקיץ.


עברתי במקרה בצהרי סתם יום חמישי אחד ליד ויטרינה לילי. יש תור שמתחיל בחוץ וממשיך בפנים. להערכתי מעל 20 איש. חבר'ה שמחכים לעשות הזמנה. זה מה שנקרא מסעדה מצליחה. תל אביב 2016.







3 תגובות:

  1. תודה על ההשוואה. שמח לראות ששני הסניפים שומרים על רמה אחידה.
    יהיה פוסט גם על אמריקה בורגרס ?
    ומה עם איזה פוסט על גורמה 26 ?

    השבמחק
  2. באמריקה בורגרס הייתי כמה שבועות אחרי שפתחו. ההמבורגר לא הרשים אותי במיוחד. נחמד ולא יותר. אהבתי שם את התוספת המקורית של פרח הבצל המטוגן. בהחלט יציאה נחמדה ומקורית שבוצעה היטב. בגורמה 26 גם ישבתי פעם אחת ונהניתי הרבה פחות. מה שטעמתי אכזב אותי. כרגע אין לי עניין מיוחד לחזור לשניהם...

    השבמחק
  3. אני מאד אמביולנטי לגבי גורמה26. נחלתי שם המבורגרים מעולים כמה פעמים אבל גם נחלתי שתי נפילות. חבל, כי מי שנוחל נפילה בביקורו הראשון לא יחזור לשם. יציבות היא הכל...

    ההמבורגר של אמריקה בורגרס מרגיש שעשוי מבשר טוב. הם מבית מו ומו ככה שיש להם יכולת להשיג סחורה טובה. כן, פרח הבצל היא מנת חובה בכל סיום לילה באיזור.

    השבמחק