יום ראשון, 23 בנובמבר 2014

טור אורחת של שותפה אופה - קאפקייקס עוגיפלצת

שלומות!

כאן סיון, השותפה  לדירה של אבנר.

אזהרה: אני חופרת (בניגוד אליו)

בשלוש ומשהו השנים שאבנר ואנוכי חולקים דירה, הגענו להסדר כללי: הוא מבשל ואני אופה. כלומר, גם אני מבשלת, אבל מאחר וההסכמה הכוללת בבית היא שאין לי חוש טעם ואני לא אוכלת אלף ואחד דברים אז הוא אחראי לעיקר הבישול ואני אחראית לכלל האפייה.

הייתי שמחה לשתף אתכם במתכונים פרי מוחי הקודח, אלא שהאמת המרה היא שאין כאלה - רוב המתכונים שאני משתמשת בהם שייכים לאנשים אחרים – אם כי לרוב אני מרשה לעצמי לעוות להם את הצורה ולהשמיט כמויות לא סבירות של סוכר ושומן.

אחרי ששברתי את הראש (וכמה דברים בבית כי זה מה שאני הכי טובה בו), החלטתי להכין מדריך להכנת קאפקייקס עוגיפלצת. למה עוגיפלצת? כי הוא גאון. כאילו, גם עוגיות וגם מפלצת - אם הוא רק לא היה כחול הוא היה מושלם!

הכנתי את הקאפקייקס הללו לראשונה בפורים אחרי שהתחפשתי לעוגיפלצת והחלטתי שתחפושת צריכה להגיע עם קאפקייקס תואמים (ועדיין פה ושם ניתן למצוא בדירתנו שערות כחולות נוצצות מהבד של התחפושת).

הקאפקייקס נחלו הצלחה מטורפת ומאז עוד חזרתי עליהם פעם-פעמיים, וגם קיבלתי בקשות להסברים, אז להלן המדריך המלא.

*אני יוצאת מתוך הנחה שיש לכם כבר קאפקייקס מוכנים. כל מתכון של עוגת שוקולד בחושה יעבוד כאן. מסובך? בכלל לא. מנג'ס - קצת, כן, אבל לא נורא. שווה את התוצאה? וואו, לגמרי.

קאפקייקס עוגיפלצת:

לכמות של 12 קאפקייקס בינוניים*:

*אני יוצאת מתוך הנחה שיש לכם כבר קאפקייקס מוכנים. כל מתכון של עוגת שוקולד בחושה יעבוד כאן.

ציוד נדרש:
מיקסר - אין צורך במיקסר מצ'וכלל, מיקסר ידני לגמרי יעשה את העבודה.
קערות, כפות ודברים שאני מניחה שיש לכולם בבית.
במידה ואתם מכינים את הקאפקייקס עצמם (ולא קונים את המעפנים שיש בסופר), תבנית שקעים/ מנג'טים מהסוג הקשיח שנראים כמו כוס קרטון.

ציוד נוסף (את הכל אפשר למצוא בחנויות חד פעמי, ולא- זה לא מאוד יקר):
שקיות זילוף - אם יש לכם שקיות סנדביץ' גדולות ועבות אפשר להשתמש בהן. אבל עדיף לרכוש בשקלים בודדים כמה שקיות זילוף.
צנתרים - מאוד לא ממליצה לוותר עליהם, מאחר והם מה שיוצר את הצורה הפרוותית. אני משתמשת בכוכב השטוח (כשהוא אבד לי השתמשתי בכוכב רגיל). אם בכל זאת אתם ממש מתעקשים, אפשר לזלף בלי, אבל זה כן ישפיע על הצורה הסופית.

חומרים נוספים:
שוקולד מריר - גם שוקולד מהסופר יעשה את העבודה. צריך בערך 2-3 שורות.
1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה - לפחות 32%, אחרת זה לא יקציף.
2-3 כפות אינסטנט פודינג וניל.
צבע מאכל - לא ניסיתי להשתמש בצבע מאכל טבעי, אבל הבנתי שהצבע שלו פשוט לא חזק מספיק. אני משתמשת בצבע ג'ל (בשום אופן לא להשתמש בצבע נוזלי!) של "מג'יק קולור". הוא עולה בערך 17-18 ש"ח ומחזיק המון זמן. לצמחו-טבעונים בינינו אומר שעשיתי עליו חיפוש באינטרנט ומצאתי ריפרור אחד קטן לזה שהוא ידידותי לטבעונים, לי זה מספיק.
שוקולד לבן במטבעות - אם אתם מוצאים עיניים מוכנות זכיתם בקיצור דרך! אם לא, קנו מטבעות שוקולד לבן (יש בכל מיני גדלים וכן - יש גם טבעוניים) על מנת להכין עיניים.
עוגיות - כי עוגיפלצת הוא לא עוגיפלצת אם לא דוחפים לו עוגיה לפה. כל עוגיה תעבוד פה, אישית אני מעדיפה אוריאו או שוקולד צ'יפס אבל זה ממש לא קריטי.

יאללה לעבודה:

שלב ראשון: עיניים

נמיס שוקולד מריר במיקרו: להניח בכוס או קערה קטנה חסינת חום ולהמיס בפולסים של 10-20 שניות (מדובר בכמות קטנטנה של שוקולד). לערבב אחרי כל פולס, עד שיש לנו שוקולד נוזלי.

להעביר לשקית זילוף (אם אתם מסתדרים עם הכנת קונוס מנייר אפייה אפילו יותר טוב!), לגזור חור קטנטן בקצה ולזלף עיגול קטן על כל מטבע שוקולד לבן. אני לא מזלפת באמצע, אלא בצד של העין מאחר ועוגיפלצת פוזל (כן כן, תודו שלא שמתם לב). המלצה חמה: לזלף הרבה יותר עיניים ממה שצריך. אפשר להניח בקופסא אטומה במקרר לעוגיפלצת הבא או לחלופין לנשנש בסבבה אם נשאר.

אחרי שזילפתם את כל העיניים - להניח בשכבה אחידה כדי שלא ינזל (ואז העיניים ייראו כמו סרט אימה...) ולשמור בקירור עד השימוש.

בתמונה: קופסת העיניים ששוכנת לה דרך קבע במקרר שלנו

שלב שני: קרם

להקציף בקערת המיקסר מיכל שמנת מתוקה, 2 כפות פודינג וניל וטיפה או שתיים של ג'ל כחול עד שנוצר לנו קרם יציב בצבע כחול מזעזע. אל דאגה, גם אם הוא נראה טיפה רך מדי הפודינג ישמור עליו יציב ונחמד.
שימו לב להתאמת הצבעים המושלמת בין הקרם לבין המיקסר המהמם שלי


ואנחנו לא נדבר על זה שיש לו שם...

להעביר את הקרם לשק זילוף (הכי פשוט- להניח את השקית עם הצנתר בתור כוס גבוהה ולמלא אותה בקרם). ללחוץ את הקרם למטה ולסובב את הצד הפתוח שלה.


זילוף: לזלף כוכבים קטנים על כל פני הקאפקייק. לחיצה קטנה פנימה ומשיכה החוצה ותצא לכם כמות מספקת של קרם. להמשיך באותו אופן לזלף על כך פני הקאפקייקס ועל כל הקאפקייקס הרצויים.


כן, הקאפקייק עומד על המכסה של הבריטה. 
מה לא עושים כדי לגייס קצת אור נורמלי בבית הזה
(ועם הגלאקסי 2 הקקמייקה שלי)


עוגי מזולף בצנתר כוכב עם קצה מעוגל

במידה ולא בא לכם על התעסקות עם צנתרים - אפשר למלא את שק הזילוף בקרם כרגיל ללא צנתר ולגזור את השפיץ לקוטר שמוצא חן בעיניכם. רצוי לקוטר קטן יותר ממה שאני עשיתי, ואז לא תצא לכם כבשה כחולה.

זילוף ללא צנתר - להלן דולי הכבשה המשוכפלת.

שלב שלישי: הרכבה

לסדר עיניים על כל קאפקיייק: כאמור, עוגי פוזל פעמיים (כן כן), אז אם רוצים להיות נאמנים למציאות לשים עיניים עם אישון אחד שפונה למטה ואחד למעלה (ושניהם פוזלים לכיוון המרכז).

להלן עוגי פוזל. וכבשה.

החלק הכי כיף - לנעוץ לו עוגיה איפה שצריך להיות פה. אם הקאפקייק מחזיר מלחמה אפשר לעשות בו חתך קטן ולתוכו לנעוץ את העוגיה. אפשר גם כמובן לחצות את העוגיות ולתקוע רק חצי עוגיה בכל קאפקייק.

COOOOOOOOKIE!!!!!

הערות:

אפשר בקלות לטבען בשימוש בקצפת צמחית (לא ניסיתי עם קרם קוקוס כי יש לו טעם של קוקוס).

אם אתם מגישים את הקאפקייקס כמה שעות אחרי ההכנה - שמרו את נעיצת העוגיות לסוף, אחרת תקבלו עוגיות מסמורטטות ומבאסות שנרטבו מהקצפת.

זה מלכלך. ואם אתם אני, יש מצב שאפילו מאוד.

בגלל הפודינג הקרם נשאר יציב וחביב, אבל לא הייתי שומרת אותו הרבה יותר מדי זמן בחוץ. הכי טוב לשמור בקופסא אטומה במקרר עד להגשה.

וזה הכל!





תגובה 1: