יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

יש לי גלידה הכי טובה...

מצעד הגלידריות 2014-2013:

גלידה זה טעים. אין מה לעשות. הרבה פעמים זה הקינוח האידיאלי אחרי ארוחה במסעדה.
בדרך כלל אני מעדיף את הגלידות על בסיס חלב/שמנת.

את  הגלידה הכי טובה ומיוחדת בשנתיים האחרונות בכלל יצא לי לאכול לא בגלידריה.

זה היה במסגרת אירוע מיוחד של השקת 2 לייבלים חדשים של Johnnie Walker בארץ אליו הלכתי עם אחייני. זה התקיים בינואר 2013 במתחם אביגדור של השף רן שמואלי בתל אביב. הייתה ארוחת 5 מנות בהשראת 5 לייבלים של ג'וני ווקר. דווקא הקינוח היה המנה המוצלחת והזכורה ביותר: גלידת חמאה חומה אגוזית עם מרנג בטעם חלב ובועות אוויר עטופות בוויסקי ודבש. מנה של דיויד פרנקל מפרונטו בהשראת ה- Blue Label. כן כן נשמע פלצני בטירוף אבל הגלידה הייתה לא פחות ממדהימה. בפרונטו עצמה ישבתי כמה פעמים ולא התלהבתי מאף מנה, כולל הקינוחים, כמו שהתלהבתי מהגלידה הזו.
ככה זה נראה:


ולדירוג.
שוב - לפי טעם אישי בלבד...

1. כפיתולינה - בשוק הפשפשים ביפו. התחילה בעיר ילדותי קרית גת ועברה לתל אביב. גלידת הפאי לימון היא חבל"ז.
2. גלידה Allora - במרמורק תל אביב. שייכת למסעדת אלורה החביבה ברוטשילד. גלידת הערמונים שלהם מעולה.
3. Anita - הרשת מנווה צדק שפתחה סניף גם בשרונה. למשל גלידת קרם ברולה, מסקרפונה פירות יער ועוד.
4. הסיציליאנית - באבן גבירול, בן יהודה והרצליה פיתוח. טעמים שאהבתי - בננה פקאן, טירמיסו מסקרפונה.
5. וניליה Vaniglia - מלא סניפים. המון טעמים, למשל: יוגורט מי זאהר עם מרקחת משמשים ופיסטוקים קלויים, פאי פקאן מייפל ואמרטו, קרם ויסקי.
6. לג'נדה Leggenda - במקור מהצפון. סניפים תל אביביים ברוטשילד ובנמל יפו. מבחר גדול של טעמים.
7. Freezer - גלידריית הבית שלי בגבעתיים. מבין הגלידות השכונתיות שלי זו הכי טובה לטעמי.
8. Iceberg - מבחר גדול של סניפים ושל טעמים.
9. ג'לה - Gela - סניף ברמת גן.
10. אנדריי - סניף שיש לי ליד העבודה בהרצליה פיתוח. זולה יחסית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה