יום שבת, 27 בדצמבר 2014

דפי אורז במילוי ירקות שורש בתיבול חריף

לא להאמין מתכון צמחוני!
רולים של דפי אורז ממולאים ברצועות ירקות שורש בתיבול אסייתי של מיונז וצ'ילי חריף.

היו לי במקרר כמה ירקות שורש שדרשו טיפול מידי: גזר, קולורבי וסלק קטן.

אז החלטתי להיות בריא בארוחת הערב וזה מה שעשיתי:

מתכון שמתאים למילוי 2 דפי אורז:
חתכתי גזר אחד, 1/2 קולורבי, 1/2 סלק קטן לרצועות דקיקות. מי שמתעצל יכול לגרד או לפמפם בצורת ז'וליינים או איך שבא לו.
זרקתי את הירקות לקערה.
הוספתי מעט אגוזי מלך קצוצים.
קצצתי חופן קטן של כוסברה טריה.
המלחתי ופלפלתי וערבבתי יחד.

לרוטב: כף מיונז, כפית רוטב סריראצ'ה חריף, כפית מיץ יוזו (מי שאין יכול להשתמש במיץ לימון), מלח ופלפל, כפית מירין, מעט שמן שומשום.
את הרוטב ערבבתי היטב עד למרקם חלק ואחיד.
אני אוהב חריף אש. סריראצ'ה זה רוטב צ'ילי מאד חריף. מי שלא מסתדר עם חריף שישתמש ברוטב צ'ילי מתוק שהוא מתון בהרבה.
ערבבתי חלק מהרוטב עם הירקות. השארתי 2 כפיות בצד כדי שיהיה לי מטבל לדף האורז.

דפי אורז זה אחלה חומר גלם למילוי רולים. אפשר למלא עם בשר (חזה עוף, בקר טחון מוקפץ). אפשר עם דגים או פירות ים מוקפצים. אפשר עם טופו וירקות ועוד ועוד. המילוי צריך להיות קר או פושר.
אני כאמור השתמשתי בירקות שהיו לי בבית. אני מניח שאם היה לי בצל ירוק ומלפפונים הם גם היו מצטרפים לחבורה.
את דפי האורז צריך פשוט להרטיב מעט במי ברז כדי שייעשו אלסטיים ונוחים לגלגול. 10 שניות אולי 15 שניות הרטבה מספיקות. 





תהליך המילוי:
לוקחים כל דף בנפרד. מרטיבים במי ברז כמה שניות כך כל שטח הפנים יקבל מקלחת זריזה. מנערים היטב.
מניחים על צלחת גדולה (או כל משטח עבודה רחב ונוח). הדפים יכולים להיות מעט דביקים אבל קל להסתדר איתם.
לוקחים מהמילוי ומניחים ברצועה דקה למדי לאורך הרול. מגלגלים בדומה לגלגול סיגרים או בלינצ'ס. אני מניח שאפשר לגלגל או לעטוף בכל צורה כיד הדמיון.

זה כל הסיפור. נשבע לכם שלא צריך כאן בשר או דג. טעים, פיקנטי ומרענן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה