יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

קמפנלו של מנה שטרום (*) - ארוחת קופונים

מסעדת קמפנלו או בשמה העברי המלא campanelo caffe delicatessen היא מסעדה איטלקית בבן יהודה פינת נורדאו בתל אביב. מדובר בעצם בבית קפה/מסעדה איטלקית קטנה מאד. השף הוא מנה שטרום (*). אושיית בישול איטלקי ותיקה ונחשבת עם רזומה מרשים (רדיו רוסקו למשל).



המסעדה מעוצבת בפשטות. יש חדר מרכזי, יש בר שהצבע האדום שולט בו ויש מרפסת חיצונית קטנה עם כמה שולחנות נוספים. התפריט גם הוא איטלקי בסיסי. כמה ראשונות בסיסיות, סלטים, פסטות, פיצות, כמה מנות עיקריות וכמה קינוחים. מנות איטלקיות מאד סטנדרטיות וקלאסיות. שום דבר יצירתי או משהו שאפשר להגדיר כמטבח שף או מסעדת גורמה.

לי באופן אישי זו פעם שנייה במקום. הפעם הגעתי עם שותפתי סיון, שותפתי לשעבר חגית ובעלה צח. הגענו עם קופון מגרופון. קופון לארוחה זוגית שעלה 139 ₪ במקום 288 ₪. הארוחה כוללת פוקצ'ה לזוג, קערת מרק קטנה לכל אחד, מנה ראשונה אחת לזוג, מנה עיקרית אחת לכל אחד וקינוח לזוג. במחיר ששילמנו אי אפשר לטעות. מדובר ללא ספק בקופון סופר משתלם. מחיר כזה לארוחה כזו היה משתלם גם בקפה קפה או קפה ג'ו, לא כל שכן במקום עם מוניטין טוב כמו קמפנלו.

הזמנו מקום בשישי בערב והקופון ביום הזה היה מוגבל להזמנה משעה 21:30. התייצבנו בזמן.
די בזריזות קיבלנו את 2 הפוקצ'ות ואת המרק האישי. הפוקצ'ות היו בסיסיות, טובות ומקצועיות. עם אחלה צבע ואחלה קראנץ'. עליהן הונחו עלי ארוגולה ומעט גילופי גבינת פרמזן. לי אישית היה חסר איזה זילוף קל של קצת שמן זית ועוד נגיעונת של מלח גס. אבל בקטנה. המרק היה מרק קרם כתומים בסיסי עם ג'ינג'ר. מרק שהיום מכינים בכל בית. מרק פשוט וטוב. סך הכל פתיחה טובה וסולידית.
עלות הפוקצ'ה בתפריט הרגיל היא 34 ש"ח. אם לא הייתי מגיע עם קופון כנראה שהייתי שומר מקום לפיצה במקום.




סיימנו עם הפתיחים והזמנו את 2 המנות הראשונות. אחת לכל זוג.

הראשונה הייתה ברוסקטת שרימפס: ברוסקטה עם שרימפס מוקפץ, עם שמן זית, שום, עגבניות וצ'ילי.
זו המנה בעיניי הכי חלשה של הערב. לא רעה אבל בינונית לגמרי. השרימפס נראה כמו שרימפס קפוא. העגבניות היו בשלות מידי וקמחיות. לא מספיק טעים. 
בתפריט המסעדה העלות היא 48 ש"ח. לא הייתי מזמין אותה שוב.


הראשונה השניה הייתה פטה כבד טוסקני עם מוסטרדה וטוסטונים. מוסטרדה זו ריבה איטלקית מפירות יבשים. במקרה זה היו תאנים כמדומני. פטה כבד זה פטה כבד. מנה מאד פופולרית ונפוצה במסעדותינו. כאן המנה הייתה על הסקאלה גבוהה. מנת פטה מצוינת. ריבה מצוינת. אחלה.
בתפריט העלות היא 38 ש"ח. מומלץ.



מנות עיקריות יכולנו להזמין אחת לכל סועד. 

המנה של סיון: קונקיליוני תרד וריקוטה ברוטב עגבניות:
צדפי פסטה ממולאים בתרד וריקוטה. סיון נהנתה מהמנה. בעיניי היא הייתה קצת תפלה. אני לא חובב גדול של ריקוטה. זו גבינה אנמית למדי. מהביס שלקחתי היה חסר לי משהו - אולי קצת גבינה חזקה יותר, אולי איזה תבלין שיקפיץ.
העלות היא 68 ש"ח. אישית לא הייתי מזמין.


המנה של חגית: נקניקיה סיציליאנית עם תפו"א אפויים, בצל, צימוקים וצנוברים. נדמה לי שהיו סימני אגס במנה. 
זו הייתה נקניקית עגל גדולה. חגית חשבה שזו מנה די בינונית. הנקניקיה לא הייתה מספיק טעימה ומעט יבשה. מהביס שטעמתי אני מסכים. אישית בעוונותיי אני חושב שנקניקית חזיר תמיד תהיה יותר מוצלחת מנקניקית עגל. אלן טלמור עושה את זה יותר טוב.
המחיר הרגיל 66 ש"ח. אפשר לוותר אלא אם מישהו חולה על נקניקיות. 


המנה של צח: קנלוני עגל ברוטב בשמל. מחירה לצרכן 68 ש"ח. גם זו מנה של בסדר. לא יותר. העגל עצמו כאן (ראגו של בשר טחון) היה קצת תפל. גם כאן משהו היה חסר כדי להקפיץ את המנה. אבל מי שאוהב מאפי פסטה עם בשר וגבינה יסתדר איתה. תבקשו אולי טבסקו או צ'ילי טחון וזה יכול לשדרג את העניינים.


המנה שלי: ניוקי עבודת יד גורגונזולה. ברוטב שמנת גורגונזולה וסלק. 
הזמנתי אחרי המלצת המלצרית והסתבר שהיא ידעה על מה להמליץ. זו המנה העיקרית הכי מוצלחת של הערב. גם לדעת שאר חבריי לסעודה. ניוקי עשוי perfect. רוטב טעים מאד. שילוב מנצח של הגורגונזולה והסלק. כמובן שזו מנה כבדה מאד אבל למי שאוהב ניוקי הנאתו מובטחת. 66 ש"ח הוא מחירה הרגיל.



אה וכמעט שכחתי.
היו גם קינוחים. 1 לכל זוג. כאילו למישהו היה מקום לעוד משהו.

הראשון היה מוס שוקולד רוזמרי (36 ש"ח בתפריט).
מוס פשוט, סטנדרטי וטוב למדי.


השני היה קסטה במילוי שוקולד חלב (42 ש"ח בתפריט).
אני לא משתגע על שוקולד חלב, אבל סה"כ היו ביסים טעימים. סיום טוב לארוחה.



המלצה אחת לסועדים המזדמנים:
אנחנו לא ניסינו את הפיצות בגלל 2 הפוקצ'ות שקיבלנו כחלק מהקופון. כמה בצק אפוי כבר אפשר לעכל...
מנה שטרום ידוע כמומחה פיצות רציני והפיצות בתפריט נראות מבטיחות. אישית ניסיתי בביקור הקודם שלי את פיצת הפוטנסקה והיא הייתה מצוינת. אז ותרו על פוקצ'ה ותנסו בכל מקרה את אחת הפיצות. 
לא סתם יש שלט בולט על הזכוכית החיצונית של המסעדה "MENA'S PIZZA".

סיכום - 
כמו שכתבתי בהתחלה. עם קופון של 70 ש"ח לבן אדם לארוחה הנ"ל אין אפשרות לטעות. שווה בטירוף. גם אם לא כל המנות היו מעולות עדיין נהנינו מאד גם מהאוכל (ואכלנו המון). המקום עצמו בכלל הוא אחד החביבים בקטגוריית המסעדות האיטלקיות וגם השירות היה יעיל, מקצועי וחביב.
בקיצור תגיעו. בטוח שעם קופון. ואם אין קופון אז גם. לא תסבלו...

ויש גם סיידר חם למי שרוצה להתחמם לפני היציאה לרחוב הקר...


(*) לאחרונה (אוקטובר 2015) היו אזכורים באתרי אוכל שונים שמנה שטרום עזב את קמפנלו אחרי 3.5 שנים. מקווה שישמרו על איכות וחביבות גם בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה