יום שני, 20 באוקטובר 2014

המסעדות הכי טובות 2014

מצעד לא רשמי. על פי טעמי האישי בלבד. אין כאן חלוקה לסגנון, סוג מטבח, מחיר וכו'.
אלה רק מסעדות שביקרתי בהן בשנה - שנה וחצי האחרונות. הזיכרון - מה לעשות - קצר...
אז עם מול ים הסליחה. ועם עוד כמה שביקרתי בהן לפני 2013 או שטרם...

וגם עם Noma הדנית.
זה מצעד ישראלי, אז René Redzepi אני יודע שהתרגלת למקום ראשון - אבל תרגע... תסתפק בדירוגים העולמיים.

ואלה 20 הגדולות:

1. כתית - בעיניי הכי טובה ומיוחדת בארץ. חגיגה לעין ולחך. מנות יצירתיות ומוגזמות עם אינספור אלמנטים (כולל מולקולרי למיניו) שאיכשהו משתלבים מעולה. בענייני עיצוב צלחת אין למאיר אדוני מתחרים וכשזה לא בא על חשבון הטעם זה הישג לא מבוטל. מאיר אדוני סוג של גאון קולינרי. הלוקיישן החדש לצד המזללה בנחלת בנימין קצת מוריד מאווירת היוקרה בעיניי, אבל עדיין שווה ביותר.

2. שילה - מבחינתי הנאה מובטחת בכל פעם שאני שם. שרון כהן שף מוכשר ביותר. דגים ופירות ים שהם עונג בכל פעם. גם בשר למי שמתעקש. רמת ביצוע מעולה בכל מנה ומנה.
3. קיטשן מרקט - אחלה מסעדה. יוסי שטרית שף סופר מוכשר. אחלה לוקיישן. אוכל יצירתי, מושקע וטעים ביותר. הסיבה הכי טובה להגיע לנמל תל אביב בימינו.

4. פיצרוי - אולי פחות מתוקשרת מאחרות - אבל תענוג. יצירתית ומיוחדת. שף צעיר שבינתיים לא מחפש להיות שף טלוויזיה בשם רועי גונצ'ולה. מקום חובה למי שלא מפחד לנסות טעמים חדשים. ואחלה נוף לים - לא לפספס את השקיעה. יש ביקורת מורחבת בבלוג זה.

5. קפה אירופה - יצא לי להיות רק פעם אחת שהשאירה לי טעם של עוד. בר מסעדה בשדרות רוטשילד עם אחלה חצר. שרון כהן משילה השתלט שם על המטבח בשנה האחרונה אחרי שהוא נוהל ע"י החבר'ה של הבסטה. כצפוי פירות ים ודגים במנות קטנות ובינוניות ובאיכות הכי טובה שאפשר למצוא בארץ.

6. טאיזו - הביקורות משתפכות ומהללות עד אין קץ. יובל בן נריה השף המדובר הוא אכן מוכשר בטירוף. מסעדה מעולה אבל נדמה לי שיש עדיין מקום לשיפור ולקצת יותר אומץ בכל מה שקשור לעזות טעמים. יש אתר שמדרג אותה כמסעדה הכי טובה בארץ. לא פחות. בעיניי היא עדיין לא שם.


7. טופולופומפו - עסקית מעולה. אסייתית מושקעת ויקרה כמצופה ממסעדה של אבי קונפורטי. לא רחוקה מצפרה הותיקה שלו. עיצוב מושקע ביותר, אחד המרשימים בארץ.

8. שגב הרצליה - אני עובד בהרצליה פיתוח. המסעדה הכי טובה באזור, by far. עסקית יקרה אבל מה זה מפנקת... לא יודע כמה שגב משה עצמו נמצא שם אבל הם עדיין שומרים מבחינתי על רמה טובה מאד. למי שמכיר את שגב אקספרס זה ממש לא אותה חיה. סטנדרטים ורמה שונים לחלוטין. בימים אלה מסתבר שהוא סוגר, משפץ ומשנה קונספט למשהו בשם segevart#. נקווה לטוב...

9. מסה - אביב משה יודע את העבודה. אי של יציבות. מושקעת ויצירתית. לא זוכר מנה לא טעימה שאכלתי שם. אישית אני לא מת על העיצוב המעט פלצני אבל הרבה אנשים מאד אוהבים אותו.

10. ברטי - אחלה מסעדה. מטבח ים תיכוני עם טעמים כלבבי. יש כאן 2 שפים רועי ענתבי ואור ברי שלא מפחדים מטעמים חזקים. המיקום בחלק הלא הומה של קינג ג'ורג' בואך כיכר מסריק לא מלהיב אבל המקום עצמו שווה ביקור.


11. מזללה - מאיר אדוני הלא מחויט. אחלה מקום. גם לסתם עסקית על הבר למי שמזדמן לאזור נחלת בנימין בצהריים.

12. קלארו - חלק הביקורות לא נפלו אבל בפעמיים שהייתי נהניתי. ושוב - כמו בטאיזו - קצת יותר עזות טעמים לא תזיק... החלל עצמו של המסעדה הוא אחד המרשימים. אין ספק שזה המקום הכי רציני ומושקע במתחם שרונה. השף רן שמואלי הוא האחראי על ההשקעה ועל המטבח.
13. פופינה - מקום חמוד ויצירתי בנווה צדק. שף צעיר בשם אוראל קמחי שבהחלט מפגין כישרון. ביקורת מורחבת בבלוג זה.

14. Aria - עדכון טרי מהימים האחרונים. מסעדת שף תל אביבית מושקעת ומוקפדת תחת שרביטו של שף צעיר בשם גיא גמזו. גם עליה יש ביקורת מורחבת כאן.

15. קוצ'ינה תמר - מהאיטלקיות הטובות במחוזותינו. תמר כהן צדק עושה את העבודה ב"מטבח של תמר" כבר הרבה שנים ושומרת על איכות. המיקום ברחוב הצפירה ביזור ריב"ל ויד חרוצים הוא לא מהאטרקטיביים.


16. אקיקו סושי בר - סניף שרונה החדש. הסושי הכי טוב שאכלתי בשנתיים-שלוש האחרונות. אירוח ושירות למופת. הבעלים היא יפנית ישראלית בשם אקיקו בן צבי. ויש סניף יותר ותיק גם ברמת אביב.


 17. הבסטה - בפאתי שוק הכרמל. מסעדת שוק עם אוכל בועט ויקר. מעוז אלונים ואיתי הרגיל הם האחראים על המקום ועל האוכל.

18. פרונטו - מסעדה טובה אבל לטעמי overrated. מאד מתוקשרת בזכות הבעלים הצבעוני והקולני רפי אדר ועכשיו גם בזכות השף הצעיר שנחשב כוכב עולה וסלב בהתהוות - דיויד פרנקל.


19. אובן קובן - מסעדת הסטריט-פוד היפני שנפתחה ליד אונאמי. אונאמי מבחינתי ירדה לגמרי מצמרת היפניות בארץ אבל אובן קובן הייתה הפתעה מעולה.


20. אונזה - בר מסעדה בשוק הפשפשים - האוכל של יוסי שטרית מקיטשן מרקט. הביצועים קצת פחות טובים אבל מקום מהנה מאד...

21. דליקטסן - מעדניה/מסעדה של החבר'ה שמנהלים את הקופי-בר, הבראסרי והוטל מונטיפיורי. לנהל מסעדות הם יודעים. מקום חביב ביותר. מעדניה מעולה. אוכל טעים.


כמעט נכנסו:

פאסטל (ביסטרו צרפתי במוזיאון ת"א), יפו תל אביב (חיים כהן), Moon (סושי מוצלח כבר הרבה שנים), נאם (תאילנדית חדשה ומוצלחת למדי), יאקימונו (יפנית יקרה ופלצנית שזוכה כבר שנים לשבח והלל), קלואליס (יש גורמה גם במתחם הבורסה ברמת גן. ירדה ברמה מבחינתי), סרדיניה (תחת השף רועי סופר שבינתיים עזב לבינדלה), אל ג'מילה (מטבח שף ערבי באזור שוק הפשפשים), רוקח 73 (דגים ופירות ים של אייל לביא), מיט בר (תל אביב והרצליה - סטייקים ובשר טובים כבר הרבה שנים), מלון רוטשילד (בעיקר דגים ופירות ים), קמפנלו (איטלקי פיצה ופסטה של מנה שטרום), אוזריה (מסעדה קטנה וחמודה בשוק לוינסקי), טאקרייה (מקסיקני תחת ניהול החבר'ה שאחראים על רשת מוזס וקפה איטליה), קלימרה (בשוק הנמל ביפו), TYO (יפנית חדשה יקרה).

לא נכנסו - כי לא נהניתי בהן השנה:

טוטו (עדיין תחת ירון שלו - היה בינוני מינוס), מסעדת 8 בכיכר רבין (היה חלש עם שירות לקוי, למרות שהביקורות שקראתי מהללות), הרובע השישי (ארוחה גרועה מאד - פירוט מלא בבלוג זה...), בינדלה (הרבה ציפיות, המון פאשלות וארוחה בינונית. נדרש ביקור חוזר), פונדק דה-לוקס (נחמד אבל ציפיתי להרבה יותר), טוקו TLV (סושי סמבה ז"ל - מזל שבאתי עם קופון...), ליטל איטלי (במתחם שרונה. בינוני ויקר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה