יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

ארוחת פודיז - "אוכל מבית אימא/סבתא"

ארוחת פודיז "אוכל מבית אימא/סבתא: 21/10/2017.

ארוחה נוספת. למעלה מ-6 חודשים מהקודמת. החבר'ה בילו להם בחודשים הללו בלא מעט טיולים ברחבי הגלובוס (כולל כותב שורות אלה שהספיק לעשות גיחות ללונדון, פראג ואתונה), אכלו בהמון מסעדות ממושלנות ואחרות, ועם כל הידע והחוויות חזרו לכוכב יאיר, דווקא עם האוכל המוכר ביותר - האוכל של הבית, בית אימא או סבתא.

הנוכחים הפעם: המארחים: נילי ואריה. האורחים: חנה ודוד, ענת ודורון, רונית וגדעון וגם אני. משתתפת חדשה, נעמה.
נעדרו זמנית: חן ואיתי ורינה.

לאוכל.
לחמים מעולים מאפה בית. כמו תמיד. הנחתומים: דוד עם הבייגלה (שקיבל באהבה את הסלמון המעושן), גדעון עם חלה ולחם נוסף. גם דורון תרם לסלסלה המכובדת.






נשנושים ומנות ראשונות...

אנחנו בבית סבתא, אז אני הכנתי "דג מלוח" בנוסח שלי. בעצם פילטים של דג מטיאס כבוש בשמן זית, מלח, בצל אדום, לימון, עראק ותבלינים (שמיר, זרעי כוסברה ואניס, פלפל שחור). כבשתי אותו רק 24 שעות. היה צריך 48 אבל יצא בסדר.
(אישית חשבתי שחסר קצת מלח בדג המלוח. הייתי עדין מדי).




סלט תפוחי אדמה. עוד מנה שהכנתי. אמא שלי הרבתה להכין כזה. שלה היה קלאסי עם מיונז, מלפפון חמוץ, גזר ואפונה. שלי כלל תפוחי אדמה פלצניים: ויטולט סגול וראטה לבן (נרכשו באחד מדוכני הירקות בשרונה מרקט). הרוטב היה על בסיס שמנת חמוצה עם מעט מיונז. עוד הופיעו בצל אדום, אפונה, שמיר, עירית, בצל ירוק. ביצים קשות (או 1/2 קשות) שהיו בתכנון שלי כתוספת נשכחו.



כבד קצוץ של אריה ונילי. קלאסיקה אירופאית. חייבים.



ועם כבד קצוץ צריכים חזרת קלאסית. אני הכנתי.


רגל קרושה. מאכל שאני כילד מעולם לא טעמתי. אמא שלי הייתה מכינה כזו (מעוף) לאחיי הגדולים שנים לפני שנולדתי. אח"כ הפסיקה כך שאחותי התאומה ואני החמצנו את התענוג (המפוקפק לדעת רבים). נילי הכינה את המנה הזו. טעמתי בחשש מה. בכל זאת מנה עם יחסי ציבור לא משהו. וואלה - טעים!. אני מניח שהעובדה שזה הוכן מרגל בקר אוטומטית משפרת את העניין. אני מעריך שהמוניטין המפוקפק של המנה הזו נובע בעיקר מהמרקם הג'לטיני הלא מגרה במיוחד. מבחינת טעם - זו בהחלט הייתה מנה טעימה.



מרק ראשון. מרק קרופניק פטריות מבית אימא של חנה. פטריות היער שהן בסיס המרק המצוין הזה נרכשו במולדת הקרופניק, היא פולין. מלבדן היו כאן תפוחי אדמה, סלרי, גזר וגריסים.


מרק שני. מרק גונדי של רונית. מרק חומוס, שורשים וירוקים ממוצא פרסי עם קציצות עוף נימוחות. אחלה comfort food. טעים מאד.


מנת בשר עיקרית. חזה בקר ממולא של נילי ואריה. נתח שלם שבושל בציר בקר וממולא בבשר טחון וירקות שורש. אחר כך נפרס לפרוסות נדיבות בסכין חשמלית. היה מעולה.





קינוחים.
קינוח ראשון של דוד. עוגת גבינה וקפה אישית שנאפתה סו-ויד. טעים מאד עם מתיקות מאוזנת ועדינה.



קינוח של נעמה. עוגיות בשני מילויים: רחת לוקום ומרציפן. עוגיות מצוינות. בצק נהדר. פריך קלות בחוץ ונימוח בפנים.



קינוח של ענת. פנקוטה פירות יער. קלאסיקה איטלקית. (מבית המאמא האיטלקייה שכולנו היינו אולי רוצים). הוגש עם קראמבל חמאה טעים.




קינוח של חנה. קומפוט. עוד מתכון קלאסי אשכנזי-פולני. גם אימא שלי הייתה מכינה כזה דומה. זה הטעים של חנה הכיל תפוחים מיובשים תוצרת פולין ואפרסקים.


את הארוחה ליווה כרגיל שפע של יינות. מישראל, כולל אלה המשובחים מתוצרתו האישית של דורון, צרפת וספרד.


בנוסף לגמנו עם הקינוחים ליקר מסטיקה (Skinos) מתקתק ומעניין שרכשתי בטיול הטרי שלי באתונה.


עד כאן.
בגלל שהפעם היינו טיפה פחות אנשים ובשלנים, היו גם קצת פחות מנות מהרגיל. אבל כמו שאפשר להבין, לא יצאנו רעבים.
נדמה לי שדי ברור שהעסק כולו טעים ומהנה ביותר.

המשך יבוא בשבת חורפית בתחילת ינואר. הנושא הנבחר - אוכל מבית הדוד סם, מטבח אמריקאי עם טוויסט. יהיה משמין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה