יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

פלורנטין האוס - מטבח אסייתי שמח של שרון כהן בלב שכונת פלורנטין

פלורנטין האוס היא מסעדה אסייתית חדשה למדי של השף שרון כהן (שילה וקפה אירופה המשובחות וגם שיפודי אירופה החביבה). המסעדה נפתחה במרץ 2016 בשכונת פלורנטין, במלון בוטיק (או אכסניה) שנושא את אותו שם. השף בפועל הוא בחור בשם דור אבן שבעבר היה סו-שף של יובל בן נריה בטאיזו. בקיצור, מאחורי המקום עומדים אנשים מוכשרים ומנוסים.

הגעתי עם שותפתי סיון (שבימים אלה הפכה לשותפתי בדימוס), ביום חמישי בערב. הזמנתי מקום לשעה 19:30. לשנינו זה ביקור ראשון במסעדה שנפתחה עם לא מעט באזז ויחסי ציבור. לפחות לפי הערב הנדון (אפילו בשעה מוקדמת כמו 19:30) נראה שמצליח להם גם אחרי 8 חודשי פעילות. ב-19:30 עוד היה 1/2 מלא אבל משעה 20:00 והלאה הלך והתמלא וכשיצאנו כבר היה מלא מפה לפה.

מסעדותיו של שרון כהן זוכות לפרגון גדול כל השנים (ובצדק) ופלורנטין האוס עם פתיחתה זכתה לביקורות פושרות למדי, ודאי בהשוואה למסעדות האחרות שלו. אף מבקר לא יצא מגדרו. ביקורת נלהבת במיוחד אחת נכתבה ממש לאחרונה דווקא ע"י שגיא כהן בהארץ. הנה ציטוט: "בין כל קלישאות "אוכל הרחוב האסיאתי" שסביבה, "פלורנטין האוס" מצליחה להציע אוכל אסיאתי כהלכתו, מהסוג שהיה מסוגל להוציא חיוך אפילו מסגפן הודי באמצע פולחן שיווה".



המקום עצמו מחולק ל-2 חללי ישיבה מרכזיים שנפרדים זה מזה: בכניסה יש חלל אחד שכולל מטבח ובר קטן שפתוח לרחוב (מציע מנות takeaway) ופיזור של שולחנות די צפוף. זה המתחם ההומה והצוהל יותר. בהמשך יש מתחם נוסף מעט רחב יותר עם שולחנות ובר נוסף שיושב על המטבח הראשי. אנחנו ישבנו על הבר הזה ויכולנו לראות את כל האקשן במטבח מקרוב (ממש מקרוב).


התפריט של המסעדה הוא אסייתי עם טאצ'ים של שף. לא משהו פנסי ומתוחכם כמו טאיזו, וגם לא יקר כמו טאיזו. יותר סטריט פוד הדור הבא. מיקס של מספר מטבחים אסייתיים (וייטנאם, תאילנד, סין, יפן, קמבודיה). בין המנות הראשונות יש מנות מאודות, כיסונים למיניהם וסלטים - כולם מאזור 40 ש"ח ל-60 ומשהו ש"ח. יש גם אופציות למנות בשר ודגים עיקריות שעוברות את רף 90 השקלים. בתפריט יש סימון גרפי ראוי לציון של מנות חריפות, טבעוניות וכאלה שמכילות כוסברה (משום מה יש לא מעט אנשים מוזרים שלא סובלים את הירוק המעולה הזה). עם התפריט מקבלים תפריט מוקטן ועיפרון וצריך לסמן בעזרתו את המנות הנבחרות. אני הזמנתי 3 מנות שונות (הייתי מורעב) וסיון הזמינה 2 מנות טבעוניות.
בין 18:00 ל-20:00 יש happy hour חביב עם כמה מנות מוזלות ואלכוהול מוזל (לקחתי כוס יין לבן במשהו כמו 15 ש"ח). בהמשך הזמנו גם קוקטיילים (סביב 40 ש"ח) שהיו טובים למדי.

המנה הראשונה שהזמנתי: טלה מפורק בבלינצ'ס סיני. 48 ש"ח. המילוי כלל בשר טלה בבישול ארוך, כוסברה, כרישה, נענע, צ'ילי ובצל סגול. לצד הבלינצ'ס הוגש רוטב בוטנים צ'ילי. מנה פיקנטית מצוינת. בצק נעים וטעים. מילוי מעולה מלא טעם של בשר קצוץ רך והמון עשבי תיבול טריים שמוסיפים טעם וקראנץ'. הרגשתי גם מעט טעם אניסי טוב שלהערכתי מקורו בבזיליקום תאילנדי. גם הרוטב הפיקנטי היה טוב מאד. בקיצור - נהניתי עד מאד.


המנה הראשונה של סיון: סלט אטריות מש טבעוני ב-38 ש"ח (יש גם אופציה בשרית עם חזיר מטוגן ב-44 ש"ח). הוא כלל אטריות מש שקופות, בצל ירוק, כוסברה, כרישה, בזיל תאילנדי, נבטים, בצל סגול, צ'ילי ירוק מוחמץ ובוטנים קלויים, רוטב סויה ושום. סיון אהבה מאד וחשבה שזו מנה טעימה ורעננה. אני טעמתי והרגשתי שחסר בה עוקץ. ברור שבמנה הלא טבעונית עם בשר החזיר המטוגן ואולי גם רוטב דגים, הטעמים מודגשים יותר.

מנה שנייה שלי: מרק פיסטוק יבשה (יש אופציה של ים). 48 ש"ח. המרק כולל ציר עוף וייטנאמי, מחית פיסטוק ושומשום, אטריות מש, נבטים, שמיר, כוסברה, צ'ילי, כרישה ושמן זית. בגרסת הים יש תוספת של שרימפס וראשי קלמרי. בגרסה היבשתית יש תוספת של דמפלינג עוף ולמון גראס. בעצם יש כאן מרק עוף אסייתי משודרג. אני נהניתי מכל ביס. מרק מעולה. יש כאן שפע של טעמים, פיקנטיות טובה וטעם מודגש וטוב של פיסטוק שמוסיף טאץ' מעניין. הכיסונים היו טובים מאד מסוגם. 

סיון הזמינה למנה שנייה מנה של טופו וירוקים. 58 ש"ח. לא צילמתי. מתנצל.
המנה כללה טופו מוקפץ עם שום, צ'ילי, ג'ינג'ר, ברוקולי, שעועית ירוקה, קייל, שעועית רחבה, אפונת שלג ואספרגוס, ברוטב צ'ילי מג'יק (תבלין צ'ילי אדום תאילנדי כמדומני). סיון נהנתה מהמנה. היא הייתה טעימה ומאוזנת, עם פיקנטיות טובה. כל הירקות היו טובים וטריים ובושלו היטב (זה אומר שהם שמרו על מרקם וקראנץ'). המנה הוגשה עם אורז לבן מאודה מבושם בכפיר ליים. זו מנה נדיבה ואת השאריות שנארזו אכלתי אני למחרת ואני חייב להודות שהיא אכן טעימה.

אני הזמנתי נשנוש נוסף ליתר בטחון: באו (לחמנייה מאודה) במילוי בשר סרטנים. במקור רציתי דווקא את הבאו עם בשר החזיר אבל המלצרית אמרה עם ההזמנה שאין אותה ובמקום הזמנתי את זה עם הסרטנים. מסתבר שתוך כדי סרוויס היו התפתחויות ואזל בשר הסרטנים (דינמיקה של מטבחי מסעדות), ובשר החזיר לבאו החזיר שב וצץ לו לפתע. המלצרית הדי מבולבלת שכחה לעדכן. אני במקרה עליתי על זה כשאחד הטבחים ציין את זה לטבח השני. הזמנתי כמובן את באו החזיר. נדמה לי שעלה משהו כמו 42 ש"ח או 38 ש"ח. מנה מוצלחת נוספת. נשנוש כיפי וטעים. 


בשלב הזה היינו שבעים לחלוטין צריך גם מתוק. יש היצע של 3 או 4 קינוחים בלבד. הזמנו קינוח אחד. אחד נוסף קיבלנו על חשבון הבית כי מסתבר שאחת המלצריות ששירתו אותנו היא במקור ממושב חצבה בערבה, והיא זיהתה את סיון החצבאית אף היא, למרות הפרש של איזה 8 שנים ביניהן והעובדה שהן כנראה לא נפגשו איזה 15 שנה (סחתיין על הזיהוי שלה).

הקינוח הראשון שהזמנו: מעין שוקו פאי מטוגן שמוגש לצד גלידת חלב. נדמה לי שעלותו לצרכן היא 38 ש"ח. קינוח מהנה מאד. השוקולד הרגיש לי מריר ואיכותי. היה כאן קראנץ' נהדר שלצערי הספקתי לשכוח את זהותו. הגלידה העדינה נתנה איזון מעולה למכלול. אחלה קינוח.


הקינוח שקיבלנו על חשבון הברון: ברולה קוקוס עם סיגר ממולא בקרם סולת ופירות טריים. 38 ש"ח. הברולה קוקוס היה ברולה קוקוס. טעים. הקרם היה במרקם חלק וטוב. לטעמי המכלול היה מעט מתוק מדי. הפירות, ובמיוחד הקיווי הוסיפו מעט חמיצות מה שאיזן את מתיקות הקרם. בניגוד לסיון, אני מאד אהבתי את הסיגר עם קרם הסולת. הוא בהחלט הוסיף כאן עניין.



החוויה בסה"כ הייתה חיובית בהחלט. השירות אמנם היה מעט מבולבל לפרקים, בהתאם למלצרית (לפחות 3 מלצריות שונות שירתו אותנו), אבל הוא היה חביב ברובו ומלא כוונות טובות. על הבלבול באיזה מרכיב חסר למנת הבאו כתבתי. גם הכנת הקוקטיילים שהזמנו לקחה די הרבה זמן. הייתה גם נטייה (די מעצבנת) לכמה נותני שירות לתבל את אוצר הדימויים שלהם בשמות תואר כמו מהמם או מדהים: כל מנה היא מהממת או מדהימה. ניחא. אנחנו בפלורנטין. 

אם הארוחה שאכלנו היא דוגמה מייצגת אז פלורנטין האוס היא אופציה אסייתית ראויה ביותר: מקום אסייתי מוצלח, שמח וטעים, בתמחור בהחלט שפוי. אין פה דברים יוצאי דופן, אבל יש ביצועים טובים של חבר'ה שיודעים את העבודה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה