יום שני, 23 בנובמבר 2015

Round Tables 2015 - טאיזו מארחת את ויוואק סינג מלונדון

פרק ב' לאירועי Round Tables, נובמבר 2015.

The Cinnamon Kitchen London at Taizu Tel Aviv

הפעם מסעדת טאיזו של יובל בן נריה שאירחה את המסעדה ההודית הלונדונית  The Cinnamon Kitchen  ואת השפים שלה: ויוואק סינג (Vivek Singh), הבעלים והמייסד וראג'ו רמאצ'נדראן (Raju Ramachandran), השף הראשי ויד ימינו של סינג.
סינמון קיטשן נפתחה בשנת 2008 כגרסה נגישה ופחות רשמית של מסעדת האם היוקרתית של סינג, Cinnamon Club, שקיימת משנת 2001. סינג נחשב לשף מפורסם ומופיע בקביעות בתקשורת הבריטית בתוכניות בישול של  BBC ובמאסטר שף המקומי, והוציא גם 7 ספרי בישול.

הזמנתי מקום גם לכאן מבעוד מועד, לאחייני יותם וחברתו נועה ולי, ליום חמישי 19.11 בשעה 19:15. הזדמנות מעולה לאכול סוף סוף אוכל הודי איכותי וראוי במסעדה בארץ. (זו לפחות הייתה התקווה).

לשמחתנו הושיבו אותנו בשולחן שצופה ישירות על המטבח הפתוח. קיבלנו מהמלצרית החמודה והמצוינת שלנו (סתיו שמה אם זכורני נכון) תפריטי אוכל ושתייה.



הזמנו קוקטיילים שאינם חלק מהארוחה עצמה (שעלותה הייתה 269 ש"ח לסועד).
הקוקטיילים הם מתפריט הקוקטיילים המשובח הרגיל של טאיזו. לא זול אבל מצוין.

אני הזמנתי קוקטייל Lady Gin או כמו שאני העדפתי לקרוא לו  ...Mr. Ginגם ככה קשה לי עם קוקטיילים. אני איש של סינגל מאלטים נקיים וחזקים... הקוקטייל עולה 48 ש"ח ומכיל ג'ין, ביטרס, מלפפון, הולי בזיל, ליים וג'ינג'ר. קוקטייל חמצמץ עם אלכוהול מודגש. טוב מאד.


יותם הזמין קוקטייל Gam Bay שכולל טקילה מילגרו סילבר, קמפרי, גויאבה, רוזמרין ואשכולית אדומה. 48 ש"ח. עוד קוקטייל חזק למדי. יותם מאד נהנה ממנו. אני לא סובל גויאבה אז רק טעמתי (היה בסדר דווקא).


נועה הזמינה קוקטייל Sharp Satori עם וודקה סטוליצ'ניה, קוקוס, קוניאק רמי מרטן, אננס, ווסאבי ולמון גראס. 52 ש"ח עלותו. זה קוקטייל מתוק יותר מהשניים הראשונים, עם טעם קוקוסי מאד מודגש. נועה מאד אהבה.

ולאוכל...
בניגוד לארוחה שלי בפאסטל יומיים לפני כן,, כאן הייתה הרבה יותר בחירה לסועדים.
ניתן היה לבחור 3 מנות ראשונות שונות למרכז השולחן מתוך 4 אפשרויות. כנ"ל 3 מנות ביניים. כל סועד יכול היה לבחור מנה עיקרית אחת מתוך 4 אופציות. לבסוף קינוחים (היו 4 שונים) שהוגשו למרכז השולחן יחד עם כוסיות יין הקינוח T בריבוע של יקבי רמת הגולן.

לפתיחה קיבלנו לחמניות מאודות וצ'אטני עגבניות - מנת פתיחה רגילה של טאיזו.

טעים. במיוחד הצ'אטני שלהם שהוא חריף וטעים במיוחד.




חיש מהר הגיעו 3 הראשונות שבחרנו. ויתרנו על מנת סלט הצ'יקן טיקה. אני מניח שהוא היה מצוין, אבל זה רק עוף... דווקא הפתיחים הצמחוניים נראו לנו יותר מעניינים:

"
פאני פורי" תפו"א, חומוס, צי'לי ותמרינדי.
פאני פורי למי שלא מכיר הם כיסוני בצק קטנים פריכים ממולאים בכל מיני... 
כאן זו הייתה מנת ביס קטנה (אולי בעצם שניים) והיא הייתה טעימה במיוחד. המילוי היה מתובל מושלם.


עוגת אפונת גינה ותפו"א, צ'אטני קוקוס ועגבניות.
עוד מנה קטנה ומעולה. תיבול פיקנטי (על סף החריף) נהדר. לטעמי הכי טובה בין השלוש.



שרימפס בנוסח קרלה, קוקוס ועלי קארי.
מנת שרימפסים קטנים עשויים כהלכה. מנה פיקנטית ומאד מתובלת, בתיבול מודגש וחזק של עלי קארי טריים.
מנה טובה מאד אף היא.


עד כאן הפתיחים. כולם היו מצוינים. במיוחד הרטבים שהיו יוצאים מן הכלל. זה בהחלט עשה תיאבון להמשך...

אחרי מנוחה קצרה הונחו על שולחננו מנות הביניים.

במנות הביניים הייתה בחירה של 3 מ-4 מנות ים-יבשה או במקומן בחירה של 3 מנות צמחוניות.
כמובן שהלכנו על הים-יבשה. בין 4 מנות הים-יבשה ויתרנו שוב על העוף (במשרה זרעי כוסברה ושומר). עם הציפורים הסליחה...
מנות הביניים הוגשו כולן יחד באותה צלחת, ואלו הן:

סלמון בחרדל עם צ'אטני אפונה.
ג'מבו שרימפס עם צ'ילי וקימל.
טלה "גלוטי" עם תבלינים חמים וראיטה פפריקה.



כל מנות הביניים היו טובות מאד אף הן.
השרימפס היו מצוינים. מתובלים מעולה ובמרקם מצוין.
הטלה היה טוב וטעים. אלה בעצם היו מעין קבבוני טלה שנטחנו למרקם קצת מוזר (טחינה מאד דקה ומרקם קצת חולי-פירורי). התיבול בכל אופן היה ללא דופי.
הסלמון היה אמנם טעים מאד ומתובל כהלכה אבל נשאר דקה יותר מדי על הגריל והתייבש. זה היה המינוס הכי משמעותי לטעמי בארוחה כולה, אבל זה בהחלט נסלח.

אחרי מנות הפתיחה ומנות הביניים שתוקתקו במהירות יחסית והוגשו בהפרש זמנים די קטן אלה מאלה, זכינו למנוחה.
אני ניצלתי אותה כדי להזמין לי בירה - בירה אלכסנדר טאיזו - בירה אורגנית בהירה וקלילה שמבשלת אלכסנדר רקחה במיוחד לטאיזו. ברגיל אני דווקא חובב בירות עם יותר מרירות וגוף, אבל זה דווקא התאים לי לארוחה ההודית שטעמיה חזקים במיוחד לכשעצמם.

במנות העיקריות כל אחד קיבל מנה משלו, אבל גם כאן הזמנו 3 מנות שונות שחלקנו כולנו. היינו סגורים על הדג ועל הטלה והייתה התלבטות בין המנה הצמחונית של כדורי התרד לבין מנת העוף בתבלינים דרומיים. המלצרית אמרה שאין מה להתבלט בכלל. ברור שכדורי התרד עדיפים... ואללה צדקה. זו הייתה אחת המנות הכי טובות בארוחה כולה.
לצד המנות העיקריות הוגשו גם קערות אורז לבן עם תבשיל (או מעין רוטב) דאל (תבשיל עדשים הודי מתובל). הדאל היה טעים אבל מעט דליל וחסר גוף.

כדורי תרד, עגבניות ורוטב חילבה.
מנה פנטסטית ומפתיעה. כדורי התרד הממולאים בגבינה היו טעימים מאד. הרוטב היה אדיר. חילבה ידועה בראש ובראשונה כמרכיב מרכזי בעמבה. עמבה זה לא טעים. הרוטב הזה היה פשוט מושלם. חריף, עוקצני ומלא טעם. ללקק את הצלחת...
באירוע נכח גם צ'יפס קייל שהיה טעים וקראנצ'י. מנה צמחונית חלומית. לא פחות...



דג סי באס בעלה בננה, מנגו בוסר וצ'אטני קוקוס.
עוד מנה יוצאת מן הכלל. דג נהדר. תיבול פיקנטי, עוקצני וטעים מאד. דג עסיסי. תענוג.



שוק טלה מעושן ברוטב זעפרן ועגבניות.
לטעמי המנה הכי טעימה מבין השלוש, וכנראה הכי טעימה של הערב. נועה ויותם חשבו שמנת התרד לא פחות טובה. הקרב בכל אופן מאד צמוד... בכל אופן זו עוד מנה מענגת. בשר טלה מצוין וטעים להפליא, ושוב - רוטב מושלם. חריף, עמוק, מלא טעמים ורבדים. גם כאן היה אפשר ללקק את הצלחת מרוב שזה היה טעים.



עד כאן מנות מלוחות. בניגוד לפאסטל שם המנות היו קטנות, המנות בטאיזו היו מכובדות ויפות מאד. יצאנו שבעים לחלוטין ומבסוטים עד מאד.

אחרי עוד קצת מנוחה והתרעננות, הונחו על שולחננו כוסיות יין הקינוח. אחריהן הוגשה צלחת הקינוחים שכללה 4 קינוחים שונים (למרות בהתפריט צויינו 3 בלבד).

הקינוחים שהיו על הצלחת:

קנולי גארם מסאלה במילוי קרם מסקרפונה, גזר, צימוקים וכורכום. קינוח מעולה. טעמים נהדרים. משחק מרקמים כיפי. בעיניי המנה הטובה בין הקינוחים.

פנקוטה לאסי ופרג עם רוטב תרמינדי וקרקר פיסטוק. הפנקוטה עצמה הייתה די אנמית, אבל יחד עם שאר המרכיבים נוצרו ביסים טעימים בסה"כ. בשורה התחתונה זה היה הקינוח הפחות מוצלח.

ברד טופי פודינג (כך כתוב בתפריט. הכוונה ל-Bread יענו לחם), אניס ושנטילי ציפורן. זה למעשה עוגת לחם עם שלל תבלינים. התבלינים במנה אינם מהאהובים עליי, אבל כנראה שהשפים כאן יודעים את העבודה, כי הטעמים היו מאוזנים להפליא וזו הייתה מנה טובה מאד נוספת.

גלידת קולפי (הל, פיסטוק ושקדים) - גלידה טעימה מאד במרקם חלק ומוצלח.



אחרי כשעה ו-50 דקות יצאנו מהמסעדה שמחים וטובי לב.
הייתה ארוחה יוצאת מן הכלל, שלחלוטין הייתה שווה את עלותה. תקוותנו לאכול ארוחה הודית משובחת התגשמה. וזו לא הייתה סתם ארוחה הודית, אלא ארוחת טעימות של ממש, עם טעימה של לא פחות מ-14 מנות שונות...
סוף סוף, אחרי הרבה שנים, זכינו לקבל כאן בישראל מנות הודיות נהדרות, טעימות ומוגשות באסתטיות. אחרית הימים הגיעה ועל כך נאמר שהחיינו... לטעמי זו הייתה הארוחה ההודית הכי טובה שאכלתי כאן.

(אני חושב שהמסעדות ההודיות בישראל פשוט לא טובות. יכול להיות שחלקן, לפני 10 או 15 שנים היו טובות, אבל מאז התקדמנו, ולצערי סצינת המסעדות ההודיות כאן רק הלכה אחורה, גם בהיצע וגם ברמה).

יש לציין שבערב ההודי בטאיזו שמתקיים מדי יום א' לא הייתי, אבל כן טעמתי מנה הודית באחת מארוחותיי במסעדה ודווקא לא התלהבתי ממנה. בכלל, בטאיזו ישבתי כבר 4 פעמים לפני כן, תמיד היה לי טעים, נחמד ומוצלח, אבל לא מלהיב. דווקא הארוחה הזו בטאיזו, יחד עם החבר'ה ההודים מה- Cinnamon Kitchen הייתה המוצלחת והמלהיבה ביותר. 


אם אני צריך להשוות לארוחת "השולחן העגול" שאכלתי יומיים לפני כן בפאסטל, אז אני יכול לומר בודאות ובנחרצות שחווית טאיזו הייתה מוצלחת יותר בכל הקשור לאוכל עצמו, לטעמים ולתמורה לכסף.
אבל בכל אופן - 2 הערבים היו מוצלחים ושווים את עלותם, והחוויה הכוללת הייתה חיובית ביותר. שאפו למסעדות המשתתפות שהיו צריכות להיערך ולעשות מהפך שלם במטבחיהן לכמה ערבים. לכן כולי תקווה שגם בשנים הבאות נמשיך ליהנות כאן מאירועי Round Tables. יופי של יוזמה ויופי של הפקה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה