יום שבת, 20 ביולי 2019

בר 51 - בר האוכל התל אביבי-ירושלמי של מושיקו גמליאלי

בר 51 הוא בר אוכל שנפתח בסוף מרץ 2019 ע"י השפים הירושלמים מושיקו גמליאלי ואיתמר נבון (מונא המצוינת, אנה האיטלקית הכשרה המוצלחת). הם חברו למסעדנית דנה ירזין ופתחו בר אוכל במלון רנומה, מלון בוטיק חדש, ברח' הירקון פינת טרומפלדור בתל אביב. לצד הבר פועל גם בית קפה בשם קפה טרומפלדור. המקום נקרא על שם הסרט בר 51 של עמוס גוטמן שהבעלים של המלון היה המפיק שלו אי שם בשנות ה-80.


הזמנתי מקום לשניים (סלווה ידידי הוותיק ואני) ליום ה' בשעה 19:00. המקום הוקצה לשעתיים. די מהר הבר התמלא לגמרי. כמעט כל החלל הוא בר ארוך עם מטבח פתוח. קונספט שאני מחבב מאד בזכות האינטראקציה עם הצוות והאפשרות לצפות באקשן.


 

התפריט הוא קטן ומהוקצע. 15 מנות קטנות ובינוניות בגודלן (+ לחם של שרויטמן). עוד 3 קינוחים. הרבה דגים ופירות ים. בערב בו ישבנו היו עוד 3 ספיישלים לפי היצע הדגה הטרייה שהגיעה. מין תמהיל ים-תיכוני, מזרח-תיכוני, תל אביבי-ירושלמי. המנות או חלק ממרכיביהן משתנים מדי פעם.


בנינו לעצמנו ארוחת טעימות שכמעט כולן על טהרת הים. בלי בשר בכלל.
במהלך הערב שתינו 2 כוסות יין כל אחד. לבנים. אטלנטיס יווני, 45 ש"ח, וחמדני ג'נדאלי (זן מקומי) של יקב כרמיזן (מאזור בית לחם ומנזר בית ג'מאל), 37 ש"ח.

התחלנו באויסטר. יחידה אחת לכל אחד של אויסטר ג'ילארדו עם מיניונט הדרים (mignonnette - רוטב/מטבל לאויסטרים על בסיס חומץ יין ושאלוט). 27 ש"ח ליחידה. אויסטר טרי, טעים מאד ואיכותי. רוטב ההדרים הקלאסי השתלב היטב.



נשנוש שני: ברוסקטה, קוקי סאן ז'ק, מרמלדת שומר וצ'ילי. 22 ש"ח ליחידה (קטנה למדי). הצ'ילי במקרה הזה היה בהחלט חריף. הסקאלופ נצרב והוכן כמו שצריך. עסק טעים מאד של 3 ביסים.



סשימי פארידה, קולורבי וחזרת. 52 ש"ח. מצוין. דג טרי ומשובח. תיבול פשוט (כמו שצריך) וחזרת מגוררת לפיקנטרייה. דג נא במיטבו.



המשכנו באחת ממנות הספיישל של היום. שרימפס קריסטל ברוטב עגבניות שרופות. 68 ש"ח. לא זול ל-4 שרימפסים לא עצומים. אבל שוב אותו מוטיב. חומר גלם טרי ואיכותי לא צריך יותר מדי מעבר להכנה נכונה ולתיבול מחמיא. שרימפס מתקתק ומשובח, רוטב עגבניות פיקנטי. נהדר.



רגע של ריכוז במטבח.


המנה הבאה. קצת ירק לפני היצורים הימיים הבאים: קולורבי בציר לימון פרסי. 28 ש"ח. אני מניח שהקולורבי נאפה ואז עובר קרמול במחבת. הוא עדיין שמר על מרקם לא רכרוכי וטוב שכך. הרוטב היה חמצמץ-פיקנטי ומעניין. טעים מאד.



מנה נוספת. כנראה מנה שהיא מנת דגל כאן: פפרדלה זוקיני, בשר סרטנים כחולים וחמאת לימון. 72 ש"ח. מנה נהדרת. זוקיני שנפרס דק ומתבשל כאילו היה פסטה פפרדלה. הוא מוגש עם בשר סרטנים ברוטב קטיפתי של חמאת לימון. זה מושחת וטעים לאללה אבל לפחות יש פחות רגשי אשם מאשר אם זו הייתה אותה מנה עם פסטה של קמח וביצים. ביקשנו וקיבלנו בלי בעיה פרוסת לחם לניגוב שאריות הרוטב הנהדר.

החבר'ה במטבח. כולם היו חביבים ומסבירי פנים וכיף היה לראות אותם עובדים בהנאה.


מנת ספיישל נוספת: מרמירים שלמים, יוגורט, סלסה ומלוחייה. 58 ש"ח. באופן מפתיע זו הייתה המנה שהכי נהניתי ממנה בארוחה הזו. דג פשוט נהדר, מלא טעם ועשוי מעולה. פירקתי את הדג באצבעות ואכלתי בהנאה עצומה. תבשיל המלוחייה היה פנטסטי אף הוא והיווה אחלה טוויסט. תענוג.


בשלב זה היינו שבעים לגמרי אבל ליתר ביטחון החלטנו לחזור לעוד מנה של דג נא. קרודו טונה, ירקות אביב (כרובית, בצל ירוק, עגבנייה, צ'ילי) וקרם פרש. 58 ש"ח. כבר דשנו בשטנץ. דג איכותי טוב יש. תיבול פשוט ומוצלח יש. בצד קרם פרש נעים להרגעה. באמת לא צריך יותר מזה. 


אחרי כמה דקות הפתיעו אותנו במנת צ'ופר על חשבון הבית. מולים בורמוט ותרד. מנה שעלותה 72 ש"ח. סחתיין על הצ'ופר. מה אגיד? היה טעים מאד. מולים טריים וטובים. רוטב חמאתי וחמצמץ. עסק טעים ונעים מאד. גם כאן קיבלנו 2 פרוסות לחם לניגוב הרוטב. זה בהחלט מתבקש.

קינוח. יש היצע של שלושה. הלכנו על טארט הקרמל. 28 ש"ח. קיבלנו גם טעימה של מוס המסקרפונה (מנה מלאה שלו עולה 32 ש"ח). נהנינו מאד. המוס היה קרמי וטעים. טארט הקרמל היה מצוין. קראתי בביקורות קודמות שחלק מהמבקרים פחות נהנו מהמליחות של מלח הים. אולי מאז הורידו מינון של מלח אבל לנו זה היה מצוין. השילוב של המתיקות (הלא מוגזמת עם קורטוב מרירות) של הקרמל הדחוס והחלק והמלח הגס היה נהדר בעינינו. קינוח קטן ומוצלח.


בשלב הזה של אחרי הקינוח השעה כבר הייתה 21:00. השעתיים שהוקצו לנו הסתיימו וחבר'ה של הסבב הבא כבר עמדו בפתח המסעדה. המלצר/אחמ"ש קצת שכח את העניין וב-21:05 הוא ניגש אלינו והגיש את החשבון בחופזה תוך התנצלות על כך שהוא נאלץ להקים אותנו. למען האמת חיפשתי אותו 3-4 דקות קודם לכן כדי לבקש חשבון והוא היה עסוק בעניינים אחרים כך שהכל היה בסדר. גם כך סיימנו את תפקידנו עד תום, כך שהתנצלות לא באמת הייתה נדרשת. אבל זה עדיין היה נחמד. תודעת שירות טובה. בהרבה מקומות יתחילו לרמוז לך על הצורך לסיים 15-20 דקות לפני הדד-ליין ולא יתנצלו בכלל...


נהנינו מאד מהערב בבר 51. יצאנו מפוצצים. בהחלט היינו יכולים להסתפק במעט פחות אוכל. אני מאד אוהב את הקונספט של בר אוכל. בטח איכותי מסוגו. לא חשוב אם זה יותר בר יין (כמו בר 51) או בר קוקטיילים. השילוב של אלכוהול טוב ואוכל עוד יותר טוב הוא נהדר בעיניי. בר 51 הוא לא מסעדת שף. אל תצפו למונא ולארוחת 3 מנות קלאסית. יש כאן מנות בר קטנות, טעימות, כיפיות ועשויות היטב. המחיר לא זול ביחס לגודל המנות אבל בסה"כ הוא הוגן, ודאי ביחס לאיכות חומרי הגלם ולעובדה (הכה חשובה) שהמנות טעימות מאד.

יש שפים/אנשי אוכל שמצאו את הנוסחה לייצר מקומות איכותיים אחד אחרי השני. כמו אסף דוקטור למשל, כך גם מושיקו גמליאלי ואורי נבון. למרות ששניהם לא נמצאים בבר 51 פיזית (אני מניח שרוב הזמן הם בירושלים במסעדות הוותיקות שלהם), הם השכילו לאסוף צוות צעיר ומוכשר שמבצע את העבודה במקצועיות ומיישם את התפריט שלהם כמו שצריך. חכם בעיניי לפתוח מקום יותר קליל ולא מחייב כמו בר 51. זה מאד מתאים למיקום במלון בוטיק ליד הים התל אביבי. זה ודאי מתאים לקהל התל אביבי שוחר הקולינריה. על סמך החלל המלא לגמרי בסועדים, גם בחלוף מספר חודשים מהבאזז הגדול, כנראה שזה גם מצליח להם. שרק יימשך וכן ירבו מקומות שכאלה.




קפיצה שנייה לבר 51 - 21 באוגוסט 2019:

יום רביעי 19:00. הגענו שניים אחרי העבודה. ישבנו כמובן על הבר.
אכלנו המון. שתינו בקבוק יין לבן ספרדי - אלבריניו.

התפריט היומי.


היין.


שוב אויסטרים. מעולה.



ברוסקטה עם טרטר. מצוין.



לחם של שרויטמן.


סשימי פארידה. מעולה.



סטייק ברקודה, ציר ים וזעפרן. פשוט נפלא. והציר - אדיר.



שוב הקולורבי.



פילה לוקוס ותבשיל מלוחיה. מעולה. החבר'ה יודעים לטפל במלוחיה כאן.



ושוב מולים.


מה אומר שוב? נהנינו מאד. 
היה טעים מאד, נעים ביותר, יקר אבל משובח. בר 51 הוא אחלה מקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה