יום שני, 4 במאי 2015

טאפאס אחד העם רושפלד (*) - ארוחת קופונים

טאפאס אחד העם של רושפלד (*) נפתח מתישהו בסוף 2009 ברח' אחד העם 27 בתל אביב. בשעתו זו הייתה המסעדה השנייה של רושפלד אחרי הרברט סמואל, מסעדת העילית שלו, לפני שהפך למגהסטאר בזכות מאסטר שף. הטאפאס הוא כשמו - מסעדת בר טאפאסים ספרדית, עם מנות קטנות ובינוניות מן הים, טאפאסים בשריים וטאפאסים צמחוניים.


קצת אחרי הטאפאס בר הוא פתח את יבנה מונטיפיורי שבינתיים נסגרה, והיום כיאה לשף סלב, הוא כבר אמון על עוד 3 מסעדות: עלמה לאונג' שנפתחה בהרבה רעש וצלצולים במלון הבוטיק עלמה בתל אביב, כמסעדת שף יוקרתית ומאד יקרה, אבל בינתיים הפכה למסעדה/בר יותר עממיים; הרברט סמואל הכשרה בהרצליה פיתוח, שנפתחה כחלק מהטרנד של מסעדות גורמה כשרות; והמסעדה החדשה (ממש חדשה - נפתחה לפני כשבועיים), ארוחת ערב בלונץ 13 בתל אביב. לפי מה שקראתי הוא אמור לפתוח עוד מסעדה או שתיים די בקרוב, אחת מהן הרברט סמואל כשרה בירושלים. בקיצור אימפריית הסעדה עם הרבה יחסי ציבור וגם הרבה כסף בזכות קבוצת ניהול שעומדת מאחוריו ומממנת לו את המסעדות. יודעים למצב שם יפה יפה את מעמד הסלב של רושפלד. את כל המסעדות שלו מנהלים בפועל שפים צעירים שהוא מטפח וסומך עליהם. בטיפוח שפים צעירים, אגב, הוא מצוין. לראיה - יובל בן נריה שהיה שנים הסו-שף בהרברט סמואל הפך לאחד השפים הבולטים של השנים האחרונות בזכות מסעדת טאיזו שלו. כנ"ל מיכאל גרטופסקי שהיה סו-שף בהרברט סמואל ואח"כ היה אחראי על האוכל בסושיאל קלאב והיום במסעדת ביסטרו מיכאל בצפון. כנ"ל רועי גונצ'ולה מפיצרוי המעולה.


בטאפאס אחד העם יצא לי לשבת כחודש-חודשיים אחרי שהוא נפתח. לא זוכר בדיוק מה אכלתי. זוכר שזה היה בסה"כ טעים, נעים ולא זול. לא זכורה לי איזו מנה מסעירה במיוחד או בלתי נשכחת. זה אגב נכון גם לגבי מסעדות אחרות של רושפלד. בהרברט סמואל ישבתי פעם אחת בעסקית צהריים ואני זוכר שזו הייתה עסקית בסדר ולא יותר: אוכל טוב, מוקפד ויקר, אבל שום דבר מרגש או יוצא דופן. זה הדין גם לגבי הרברט סמואל הכשרה שגם בה הייתי פעם אחת. יבנה מוטיפיורי שנסגרה הייתה אמורה להיות מסעדת בראסרי עממית יותר, אבל היא הייתה די בינונית ולא התרוממה. אין ספק שרושפלד מיצב את עצמו כאחד השפים הבולטים בארץ, אבל על סמך הניסיון האישי שלי משלל מסעדותיו, אני חושב שהוא קצת overrated. 

ביום ראשון האחרון הזמינה סיון שותפתי מקום בטאפאס אחד העם עם 2 קופונים שקנתה. כל אחד בשווי של 200 ש"ח ובעלות 100 ש"ח. (בכלל, טאפאס אחד העם, כמו גם עלמה לאונג', מפרסמת קופונים כל הזמן, בשנתיים-שלוש האחרונות). היא הזמינה מקום ליום ג' בערב לה ולחבר שלה יונתן ובהזמנה אמרו לה שרושפלד הגדול בכבודו ובעצמו מגיע לבשל ויש תפריט ספיישלים מיוחד עם דגש על דגים ופירות ים. היא סימסה לי ושאלה אם אני רוצה להצטרף ואמרתי למה לא...




הגענו. התיישבנו. שעה 19:30.
קיבלנו תפריטים. התפריט היה תפריט מצומצם יחסית לרגיל וכלל 5 מנות טאפאס ירקות, 5 מנות טאפאס בשריות, 4 מנות של דגים ופירות ים. כל הנ"ל מהתפריט הרגיל. בנוסף אליהן היו 7 מנות של ספיישלים שרושפלד רקח, כולן של דגים ופירות ים. טווחי המחירים נעו מ-30 ומשהו ש"ח לטאפאסים הצמחוניים עד 68 ש"ח לטאפאס של פאייה שחורה עם פירות ים, 68 ש"ח לטאפאס ספיישל של דג קוד "נובו מרקש", 69 ש"ח לסטייק דקה "Ajo Y Perejil" ו-76 ש"ח למנה היקרה ביותר של כבד אווז על הפלאנצ'ה עם תפוח עץ בסנגריה לבנה. לכאורה לא מחירים נוראיים אבל ביחס לגודל המנות מדובר במחירים יקרים למדי.

כל אחד הזמין 3 מנות כך שסה"כ היו 9 מנות שונות.

סיון הזמינה 3 מנות צמחוניות (כולן מופיעות בתפריט הרגיל):

ארטישוקים על הפלאנצ'ה עם לבנה מתובלת (35 ש"ח). מנה קטנה למדי וחביבה. הלבנה הייתה מתובלת כהלכה ופיקנטית במידה, מה שהוסיף עקצוץ חיובי למנה.


סלט עגבניות, גבינת טולום וזעתר טרי (34 ש"ח). הומאז' טאפאסי לסלט העגבניות המפורסם של הרברט סמואל. סלט נחמד של עגבניות רגילות ועגבניות שרי. גבינת הטולום הייתה מלוחה מאד אבל יחד עם העגבניות החמצמצות זה היה בסדר.


טארט טאטן בצל וטולום (36) ש"ח. טארט בצלים מקורמלים לא גדול ששכשך ברוטב לבנבן שמנתי מגבינת טולום. אישית אני חייב לומר שזו לא נראתה מנה מגרה במיוחד. הטארט לפי סיון היה בסה"כ טעים, אם כי הרוטב היה מאד שמן וכבד.



יונתן ואני (אוכלי הכל) חלקנו את 6 המנות שהזמנו:

שרימפס בקדאיף טורקי (הזמנו את המנה הקטנה עם 2 שרימפסים ב-26 ש"ח. אפשר להזמין מנה של 4 ב-46 ש"ח). שרימפס שנעטף בקדאיף וטוגן בשמן עמוק. סה"כ מנה די בינונית. מעטפת הקדאיף הפריכה לא נתנה ערך מוסף ממשי וכך גם המטבל הלא מזוהה שהיה בצד.


קלמארי קרבונרה (51 ש"ח): קלמארי מטוגן מוגש ברוטב קרבונרה שמנתי עם תיבול קארי ובייקון. מנה טעימה בסה"כ. תיבול טוב ופיקנטי. כמות חומר הגלם (הדיונון) ביחס לעלות המנה היא קטנה.


סקאלופ back to india:  שני סקאלופ קטנים למדי שנצרבו יפה ושכשכו ברוטב הודי פיקנטי על בסיס קארי צהוב וחלב קוקוס. בעיניי מנה די מאכזבת של סקאלופ. רוטב שדי השתלט על המתקתקות הטבעית של הסקאלופ. (48 ש"ח). גם כאן המחיר יקר ביחס לכמות חומר הגלם.


טונה בריכה יפנית (62 ש"ח): נתח טורו לא גדול של טונה אדומה צרוב קלות מונח ברוטב יפני על בסיס סויה מתקתקה פיקנטית. מנה נחמדה. הטונה הייתה טעימה והצריבה שלה הייתה בדיוק לדרגה הנדרשת כמו שניתן לראות בתמונה. הרוטב לטעמי היה מתקתק מדי.


ספריבס אדום-מתוק-חריף (48 ש"ח): מנה של צלעות חזיר מושחמות יפה ברוטב מתוק פיקנטי. הספריבס הוכנו כמו שצריך והבשר ממש נפל מהעצם כמו שרצוי שיקרה. הרוטב כמו במנת הטונה לא היה מספיק מאוזן והיה יותר מדי מתוק, אבל בסה"כ בשילוב עם הבשר זו מנה טעימה ומוצלחת.


המבורגסה אנצ'ו לוהט (44 ש"ח): מיני המבורגר (להערכתי כ-100 גרם) מבשר אנטריקוט שהיה אמור להיות משולב בו בייקון שאישית לא הרגשתי. הוגש על רוטב פיקנטי מתקתק די דומה לרוטב של הספריבס, אם כי לטעמי קצת יותר מוצלח ומאוזן. מנה טעימה, אין מה לומר. שום דבר יוצא דופן אבל חביב.


אלה המנות.
הקופונים שחתכו לנו את העלות הכוללת ב-200 ש"ח הפכו את המחיר לסביר פלוס, אבל יש לציין שיצאנו די רעבים. היה מקום לעוד משהו (ואני לא מדבר על קינוחים שאליהם יש כמובן קיבה נפרדת ועליהם ויתרנו). יונתן ואני שחלקנו את המנות היותר יקרות, היינו משלמים בלי הקופון 140 ש"ח כל אחד על 3 המנות הדי קטנות שאכלנו. ב-140 ש"ח אני מצפה לצאת שבע ממסעדה, גם אם היא מסעדת טאפאסים. אנחנו גם נשנשנו קצת מהמנות של סיון ואני גם שתיתי בירה, אבל עדיין יצאתי רעב למדי.

מבחינת איכות המנות והאוכל, כמו בניסיונות הקודמים שלי במסעדות של רושפלד, הכל בסה"כ טעים, אבל אין שום דבר מיוחד. שום מנה שתיזכר כמנה יוצאת מן הכלל. בגדול המנות הבשריות שטעמנו היו יותר טעימות ומוצלחות ביחס למנות פירות הים והדגים. מבחינת טכניקת בישול, המנות עשויות כמו שצריך. מבחינת טעמים, יש לטעמי מקום לשיפור. מי שמגיע בלי קופון לדעתי משלם יותר מדי עבור מה שהוא מקבל. מי שמחפש מסעדה של מנות קטנות ובינוניות בדגש על פירות ים ודגים שילך לקפה אירופה ברוטשילד (מנות של 29-69 ש"ח). היא טובה יותר, טעימה יותר ונותנת תמורה טובה יותר לכסף מאשר טאטאס אחד העם וזה גם בלי קופון.



(*) ממש בשבוע שעבר (סוף מרץ 2015) פורסם שרושפלד לא יהיה יותר חלק מקבוצת המסעדות הרברט סמואל, טאפאס אחד העם ועלמה לאונג' אחרי שהבעלים, קבוצת הניהול עדי'ס לייפסטייל, הודיעו על ניתוק היחסים... האחריות הקולינרית כעת היא אך ורק על השפים בפועל. בטאפאס השף הוא תום פישר.

ועוד עדכון טרי (אפריל 2016): אחרי דשדוש והארכת חיים מלאכותית ע"י קופונים ועוד קופונים המסעדה נסגרת סופית בימים אלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה