יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

ארוחת ערב מושקעת ב- Aria

מסעדת Aria היא מסעדת שף שנפתחה מתישהו במרץ-אפריל 2013 בבאזז לא קטן. השף הוא בחור בשם גיא גמזו שהיה מספר 2 של רפי כהן במסעדת רפאל במשך כמה שנים.

המסעדה יושבת בבניין יפה לשימור (ששוחזר ושופץ) בנחלת בנימין 66 והיא בעלת 2 קומות. הקומה הראשונה היא בר גדול ורועש למדי עם תפריט אלכוהול ואוכל מרשימים. הקומה השנייה היא מסעדה אלגנטית עם שיק אירופאי (Aria Upstairs). כל המקום מאד מושקע ואלגנטי ויש כאן קהל יעד ברור של תל אביבים חובבי בילויים וטחונים למדי וגם של תיירים בעלי ממון. לפשוטי העם זו ודאי לא מסעדה ליומיום אלא ליציאת ערב מושקעת של "לעשות רושם" או לחגיגת אירוע.





אז קפצתי לבדוק ביום ראשון האחרון עם אחותי הגדולה דורית ואחייניתי הגדולה דנה. המקום עצמו בהחלט מרשים ומושקע. מקום שמשדר יוקרה ללא התנשאות, ומצליח לייצר אווירה נעימה וחמה.

הזמנו מקום לשעה 19:45.
יום ראשון הוא יום רגוע למדי במסעדות אחרי ה- pick של הסופ"ש.
בשעה הזו המסעדה בקומה ה-2 הייתה ברובה ריקה. עם הזמן המסעדה הלכה והתמלאה, אבל גם ב-21:00-22:00 הייתה רק 1/2 מלאה, אולי קצת יותר. מבחינת הסועד זה כמובן מצוין. פחות אנשים = שירות טוב יותר. לא צריך לחכות יותר מדי זמן למנות ויש זמינות תמידית של מלצרים. אגב, אחת הסועדות הייתה הילה אלפרט שבעיניי היא מאושיות האוכל הבולטות והמבינות בארץ אז זה סימן לאיכות. (וגם שירי מיימון אם זה מרגש מישהו).


והחלק הכי חשוב - האוכל...

התפריט מושקע מאד כיאה למסעדת שף. לא תפריט גדול במיוחד. יש כ-15 מנות ראשונות וכ-10 עיקריות.
יש גם תפריט טעימות שהשיקו לא מזמן של 7 מנות לבחירה מתוך 10 אפשריות, בהזמנה זוגית, שנראה מאד מבטיח ושווה. next time...

הזמנו 3 מנות ראשונות. אחת מהן אמורה הייתה להינתן לנו ללא חיוב בגלל החברות של דנה ושלי במועדון האוכל של בייגלה (מועדון שיש לו מבצעים שונים והנחות בכל מיני מסעדות. קיבלנו שנה חברות במתנה והגיע הזמן לנצל את העניין).

אני הזמנתי את מנת הקוקי סן ז'ק: 3 קוקי סן ז'ק על קרם שקדים לבנים וביסק סרטנים כחולים. מנה לא גדולה ויקרה אבל מה זה טעימה. אני מת על סקאלופס. וכאן היה קוקי סן ז'ק במיטבו. הצדפות היו עשויות כמו שצריך, בדיוק במידה, עם צריבה יפה ואחלה קראסט חיצוני. הקרם היה מתקתק ומאוזן והחמיא לצדפות. yummi. ללקק את הצלחת.
המחיר 65 ש"ח. יקר כאמור אבל זה הגיוני לנוכח חומרי הגלם.



דנה ודורית חלקו 2 מנות ראשונות נוספות:

מרק ארטישוק ירושלמי: אחת המנות היותר פשוטות בתפריט. כנראה גם חדשה למדי. כאן מדובר במרק קרם במרקם שמנתי של ארטישוק ירושלמי, פטריות פורצ'יני (טריות מאיטליה) וערמונים. שילוב קלאסי ונהדר. הבנות נהנו מאד. גם אני מהכף שטעמתי. הוא עלה סביב ה-40 ומשהו ש"ח אבל אני לא סגור על זה. מבחינתי קשה לטעות עם ארטישוק ירושלמי במרק. מי שיודע לבשל תמיד יוציא משהו טוב, והשף כאן יודע את העבודה.

מנה ראשונה נוספת הייתה רביולי כבד אווז: 4 רביולי לא גדולים בהכנה עצמית (כמובן), ממולאים בכבד אווז ורום מזוגג ברוזטה ביתית וצימוק איראני. (רוזטה זה תרכיז משקדים. צימוק איראני זה הצימוקים הבהירים שכנראה מקורם מאיראן...). גם כאן הבנות התמוגגו מכל ביס. גם מזה טעמתי והיה מצוין. הרוטב היה עשיר וטעים. מנה מושחתת. 65 ש"ח מחירה. יקר אבל מה לעשות... Foie gras.




אחרי הראשונות באופן מפתיע הגיעו העיקריות. 
אז ככה.

דורית ודנה הזמינו מנה אחת משותפת שהמלצר טען שהיא הכי טובה במסעדה: פסטה זנב שור: פסטה רחבה עם בשר זנב שור שבושל 4 שעות ביין אדום וירקות שורש. מנה שרואים וריאציות שלה בכמה מסעדות בעיר (למשל טוטו). קשה לפשל במנה כזו וב- Aria יודעים את העבודה. מנה טעימה מאד. פסטה עשויה מעולה. בשר טעים מאד. רוטב נהדר. בניגוד למנות הראשונות שהן קטנות יחסית, זו מנה נדיבה. העלות - 98 ש"ח.

אני הזמנתי את מנת נתח הקצבים: נתח קצבים צרוב במחבת, מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה שרופה עם ציר מח עצם חרדלי. לפי התמונה שצילמתי יש שם גם פטריות שימג'י. אני מת על נתח קצבים ועל קרמי ארטישוק ירושלמי אז לא עמדתי בפיתוי. הנתח נצרב בדיוק לדרגה שביקשתי - מדיום-רייר. הביס הראשון קצת הדאיג אותי כי הבשר היה מעט תפל. בביס השני נרגעתי. הבשר היה מצוין. הקרם הנלווה היה נהדר והשתלב נהדר עם הבשר. העלות היא 98 ש"ח. בהחלט שווה.



סיימנו לאכול, נרגענו ונחנו. (ואכן נדרשה מנוחה כי המנות שניסינו הן אכן כבדות. הרבה בצק, חמאה, שמנת וכו').

אבל למתוק תמיד יש מקום והזמנו 2 קינוחים:

נמסיס - נמסיס טונקה עם קרמל מלח ים, מרשמלו שרוף, קרמבל פולי קקאו וגלידת וניל. נמסיס זו עוגת שוקולד טראפל עשירה וקלאסית. טונקה או פולי טונקה הם זרעים של עץ שגדל בדרום אמריקה והם חומר גלם בקונדיטוריה כתחליף לוניל. המנה הייתה נהדרת. עוגת שוקולד סופר עשירה וטעימה. שילוב מעולה עם שאר המרכיבים. קרמל מלוח זו המצאה נהדרת ומי שלא ניסה שינסה. גלידת הוניל הייתה מעולה. אפילו המרשמלו השרוף היה נחמד ואני ממש לא מחובבי הז'אנר.
45 ש"ח זה המחיר. בעיניי שווה ביותר.



קרם פסיפלורה - קראנץ' שוקולד לבן ואגוזים עם קרם פסיפלורה, מוס שוקולד לבן וסורבה פסיפלורה. שוב. אין הרבה מקום לטעויות. פסיפלורה ושוקולד לבן זה שילוב מעולה. המנה לא הייתה מתוקה מידי ובעיניי זה יתרון גדול. 42 ש"ח עלות המנה. מי שאוהב פסיפלורה שלא יחשוב פעמיים.



זהו. אכלנו. שבענו. יצאנו מבסוטים לאללה. גם מהאוכל המשובח. גם מהקינוחים. גם מהאווירה והמסעדה בכללותה. וגם מהעובדה שבחשבון עצמו הורידו לנו (כנראה בטעות) את עלות המנה העיקרית במקום אחת הראשונות (ולא תיקנו אותם. מה קרה? מדי פעם מותר להרוויח מטעויות).

השירות מאד מקצועי. מלצרים שמבינים בתפריט ובניואנסים של המנות. ניקוי שולחן והחלפת סכו"ם בין המנות וכו'. שירות קשוב עם התחשבות גם בפרטים קטנים, למשל חלוקה מראש של המנה העיקרית המשותפת שדורית ודנה הזמינו בשותף לשתי צלחות נפרדות. בקיצור מסעדה שמכבדת את עצמה ואת הסועד.

סה"כ יופי של מקום. מושקע, מקצועי, טעים מאד. שווה ביותר.
תפריט משובח שמתאים נהדר לארוחת ערב חורפית וכבדה.
באופן אישי התרשמתי מ-Aria יותר מרפאל, ממנה הגיע גיא גמזו, או מטוטו בגלגול הקודם שלה תחת ירון שלו, שהקונספט של התפריט שלה מזכיר קצת את Aria. אם בא לכם ערב מושקע במסעדת שף איכותית - Aria היא אופציה מצוינת לעניין.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה