יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

פיצרוי - נוף לים ואוכל מעולה של רועי גונצ'ולה (*)

פיצרוי או Fitzroy יושבת ברח' הירקון פינת גורדון בתוך מלון בוטיק גורדון.
המסעדה כוללת חדר פנימי עם בר ומרפסת שמשקיפה לים. המרפסת אמנם יושבת על הרחוב אבל יש אחלה שקיעה אז מי שמגיע לפנות ערב שלא יוותר על ישיבה בה, בהנחה שלא חם והביל מדי.


לפני פיצרוי שכנה במלון מסעדה חביבה בשם Salt שלא שרדה הרבה וכולי תקווה שפיצרוי תשרוד עוד הרבה שנים. למה? כי מבין כל המסעדות החדשות שנפתחו ב- 3-4 שנים האחרונות זו אולי המסעדה שהכי נהניתי בה. אוכל מקורי, שמח, נועז ויצירתי.

השף הוא רועי גונצ'ולה והקונדיטורית היא אנה שפירו (*). אני לא מכיר אותם אבל טעמתי חלק לא קטן מהתפריט בשתי הזדמנויות שונות, ומה אגיד לכם - תענוג.


הפעם השנייה הייתה ב- 02/09/2014. חגגנו יומולדת לאחותי הגדולה. היינו 6 אנשים.

המנות הן מנות קטנות ובינוניות שכיף לאכול בשיתוף. המחירים נעים מכ- 40 שקלים למנות הקטנות, דרך 60-90 שקלים למנות בינוניות. יש מנות בודדות גדולות יותר של מעל 100 ש"ח, בעיקר דגים שמוגדרים כמנה עיקרית.
הקינוחים מתומחרים סביב 40 ש"ח.

אכלנו 12 מנות שונות, ביניהן: טרטר טלה, סקטיני ממולא, דמפלינג, טונה צרובה, נתח קצבים, פילה עטוף בייקון, פלמידה, קלמרי ולימון, ספריבס חזיר, בזיל ניוקי. (פספסתי שתיים - לא חשוב). סה"כ מגוון יפה של דגה, בשר וצמחוני. כל המנות היו משובחות. מנת הספריבס היא עונג. גם הקלמרי וטרטר הטלה היו פנטסטיים. בכלל, טעמתי מכל המנות, ואני לא זוכר ביס לא טעים.

זה הטרטר טלה:


וזה הדמפלינג שהיו ממולאים בבשר בקר ויושבים על אישהו קרם סלק...


דגמנו גם 4 קינוחים שכמו המנות המלוחות היו יצירתיים ומקוריים ביותר. ביצועים מעולים של קינוחים ברמה הכי גבוהה שיש במחוזותינו. ראוי לציון במיוחד הברולה פורצ'יני עם גלידת המיסו. שותפיי לארוחה היו סקפטיים אבל היות וניסיתי אותו בביקורי הראשון אמרתי שזו חובה ושהם לא יצטערו. צדקתי... (גם זה קורה לפעמים...). כל הטועמים הסכימו שזה הקינוח המוצלח ביותר מבין הארבעה. כולם היו משובחים, אבל הקינוח הזה שבה אותי לגמרי. משחק אדיר של מתוק-מלוח. קינוח אדיר. קבלו:


וזו עוגת הגבינה האפויה:
(הירוקים אלה מלפפונים. כן כן מלפפונים בקינוח... להערכתי רק ליופי...)




בקיצור - מסעדה מעולה. מבחינתי נכנסה לטופ-10 של השנים האחרונות בארץ. אם אני צריך להמליץ היום על מסעדת שף טובה ויצירתית לארוחת ערב, זה אחד מ- 3-4 מקומות שאמליץ עליהם בכיף גדול.

ולפינאלה - שקיעה נוגה... צולמה מהמרפסת בפיצרוי...


(*) עדכון מצער מפברואר 2016: זה לא בדוק וחתום אבל למיטב הבנתי רועי גונצ'ולה כבר לא חלק מפיצרוי. זה מסביר דיווחים מהימנים שקיבלתי בחודשים האחרונים על תפריט חדש שמשמעותית הוא פחות טוב ומלהיב. חבל, היה פנטסטי תחת ידיו של גונצ'ולה. שווה לעקוב אחר המשך דרכו...
די הרבה לפניו עזבה גם אנה שפירו כדי להיות הקונדיטורית הראשית של טאיזו. גם שם היא מחוללת נפלאות...
בקיצור לא יודע מה יהיה עתיד המסעדה אחרי ששני האנשים המרכזיים שבנו אותה עזבו.

(*) עוד עדכון מצער עוד יותר (אם כי לא מפתיע) מיולי 2016: לפי כתבה בהארץ המסעדה נסגרת ותהיה פתוחה רק לארוחות בוקר לאורחי המלון בלבד. אגב השף גנצ'ולה. לפחות נכון ללפני כחודשיים-שלושה הוא שימש שף תפעולי במסעדת שילה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה